από pantg » 10 Απρ 2008, 20:49
Μανώλη γειά,
η σωστότερη τακτική είναι να βάλεις ΔΥΟ μπαταρίες.
Κάτι που γίνεται εξαιρετικά εύκολα στα Disco.
Απλώς θα πρέπει να βγάλεις την "τρομπέτα" από το φιλτροκούτι και να μεταφέρεις τον υδραυλικό γρύλλο και το τσοκ των τροχών στο πορτ-μπαγκάζ.
Μετά υπάρχουν δύο πράγματα που μπορούν να γίνουν.
1. Να συνδέσεις τις δύο μπαταρίες μεταξύ τους έτσι ώστε να έχεις διπλάσια αμπέρ (και όχι διπλάσια volts)
ή
2. Να συνδέσεις τις μπαταρίες έτσι ώστε η μία (ενισχυμένη βαθειάς φόρτισης) να δίνει ρεύμα στον εργάτη και στα συμπληρωματικά φώτα ή άλλα φορτία που θα του τοποθετήσεις (ψυγείο, μπαλαντέζα, τροφοδοτικό 12 σε 220 volts κλπ και η άλλη η απλή να δίνει ρεύμα στον εγκέφαλο, την μίζα και τα απλά ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. Μετά μπορείς να συνδέσεις ένα ρελέ το οποίο θα φορτίζει ΠΡΩΤΑ την βασική μπαταρία (μίζα, εγκέφαλος, βασικά φώτα) και μετά την μπαταρία του εργάτη κλπ.
Η σύνδεση των δύο μπαταριών με τον απλό πρώτο τρόπο έχει δύο βασικά προβλήματα και ένα βασικό πλεονέκτημα.
Το βασικό πλεονέκτημα ειναι ότι είναι φθηνή λύση.
Το πρώτο βασικό μειονέκτημα είναι ότι ξεφορτίζονται ΚΑΙ οι δύο μπαταρίες και έτσι σε περίπτωση που έχεις απώλειες, υπερβολικές καταναλώσεις ή ξεχάσεις κάποια ενεργοβόρο συσκευή ανοικτή τότε θα σου ξεφορτισθεί και η κυρία μπαταρία και θα μείνεις.
Το άλλο βασικό μειονέκτημα είναι ότι με το να φορτίζεις και τις δύο μπαταρίες ταυτόχρονα επιβαρύνεις εξαιρετικά τον "αυτόματο" αλλά και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά του δυναμό σου (καθώς οι μπαταρίες σου έχουν πολλαπλάσιες απαιτήσεις σε ένταση ρεύματος (αμπερ) από αυτές που μπορεί να αποδώσει το δυναμό σου.
Το 100άρι δυναμό σου όμως θα είναι αρκετά δυνατό για να μπορεί να φορτίσει για αρκετή ώρα τις δύο μπαταρίες ταυτόχρονα φτάνει να μην δουλεύεις τον εργάτη σου στις αρχικές σπείρες του συρματόσχοινού του, με τα φώτα αναμμένα και άλλες ενεργοβόρες συσκευές συνδεδεμένες και σε λειτουργία.
Αλλος ένας πολύ πιθανός κίνδυνος της σύνδεσης των δύο μπαταριών μεταξύ τους είναι να σου αδειάσει και η δεύτερη μπαταρία όταν μία από τις δύο τύχει να χαλάσει ή να αρχίσει να πέφτει σε απόδοση.
Αρκετός κόσμος προτιμά να τοποθετεί μία δίοδο έτσι ώστε να μην μπορεί να γινει αυτό. Φθηνή και απλή λύση επίσης.
Αν θέλεις να αναβαθμίσεις το δυναμό σου η επομένη επιλογή είναι ένα δυναμό 120 αμπερ. Ο τύπος του δυναμό είναι Α127. Ψάχνοντας σε μεταχειρισμένα μπορεί να βρεις κάτι καλό και φθηνό σε Α127 και 120 ή και παραπάνω αμπερ. Συνήθως τα μεγάλα Ford ή οι Jaguar έχουν τέτοιου τύπου δυναμό και σε αρκετά σοβαρά αμπερ. Θα χρειαστεί ίσως να αλλάξεις μόνο την τροχαλία και να βάλεις την τροχαλία από το δυναμό σου.
Θυμίζω όμως ότι σε πολύ γενικές γραμμές ανά 25 αμπερ απόδοσης χάνεις περίπου 4 άλογα δύναμης από το μοτέρ σου. Και αυτό σε ιδανικές συνθήκες, δηλαδή με τεντωτήρα χωρίς αυξημένες φθορές/τριβές, λουρί σε καλή κατάσταση και κυρίως με δυναμό με ρουλεμάν και τριβείς σε αρίστη κατάσταση. Σε φυσιολογικές συνθήκες για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με αρκετά χιλιόμετρα υπολόγισε μία αύξηση της απαιτούμενης δύναμης περίπου κατά 10 με 20%.
Για την δεύτερη μπαταρία ΔΕΝ θα συμφωνήσω με τον φίλο Βαγγέλη για τις Οptima. Mπορεί να είναι η γνωστή λύση εδώ στο Ελλαδιστάν (και σε πολλά άλλα μέρη) αλλά το καλύτερο που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι οι Odyssey. Στρατιωτικών προδιαγραφών μπαταρίες, πολύ πιό ανθεκτικές από τις άλλες σε κραδασμούς, αποφορτίσεις και επαναφορτίσεις, δουλεύουν και με τους δύο τρόπους (υψηλά αμπερ εκκίνησης και συνεχείς επαναφορτίσεις από κατάσταση σχεδόν πλήρους αποφόρτισης) άρα δεν χρειάζεται να διαλέξεις ανάμεσα σε "χρώματα" καλυμάτων και εφαρμογή τους. Την αγοράζεις, την βάζεις, την χρησιμοποιείς για ΟΠΟΙΑ χρήση θέλεις και την ξεφορτίζεις και ξαναφορτίζεις γύρω στις 1000 φορές (αν την προσέχεις και ο εξοπλισμός σου είναι σωστός και σε καλή κατάσταση)
Εδώ στην Ελλάδα μία συστοιχία φωτοβολταϊκών στοιχείων στην οροφή του αυτοκινήτου μπορεί να βοηθήσει επίσης έτσι ώστε πάντα να έχεις τουλάχιστον αρκετή ένταση ρεύματος για να πάρει εμπρός το αυτοκίνητό σου.
Αλλη καλή πρόταση για να περιορίσεις τα αμπερ που απορροφά το αυτοκίνητό σου και να δώσεις περισσότερη ένταση στον εργάτη σου είναι να αντικαταστήσεις τα φώτα (εξωτερικά και εσωτερικά λαμπάκια και λάμπες) με LED και HID Xenon (ότι τις απλές λάμπες πυρακτώσεως με αέριο Xenon αλλά τα κανονικά εκκένωσης υψηλής τάσεως τα οποία λειτουργούν σε πολύ χαμηλότερα βολτς και αμπερ)
Και φυσικά το ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ.
Πάντα καθαρές επαφές στις ηλεκτρικές συνδέσεις, πάντα καθαρές επαφές στις γειώσεις του αυτοκινήτου, ΔΙΠΛΗ γείωση στον εργάτη σου και τα ρελέ του και λειτουργία του εργάτη με όσο το δυνατόν λιγότερες σπείρες τυλιγμένες στο τύμπανο (ΠΑΝΤΑ όμως τουλάχιστον πέντε σπείρες τυλιγμένες πριν το σημείο που το συρματόσχοινο "πιάνει" στο τύμπανο.)
Χαιρετώ