Ουυυυυφ επιτέλους μαζεύτηκα (για λίγο) σπίτι
.
Λοιπόν, με τη πολύ μικρή πείρα που έχω από τους αγώνες αυτούς, να καταθέσω και εγώ μερικές σκέψεις μου
(τις περισσότερες μερικοί τις ξέρετε από προσωπικές συζητήσεις).
1. Συμφωνώ με τον Pajo και τον Tetrakinisi για “σπάσιμο” των ειδικών και διαφορετικές ΜΩΤ.
2. Το υψηλή και χαμηλή ΜΩΤ δεν νομίζω ότι παίζει και πολύ αφού κανείς δε τη λαμβάνει υπόψη του και όλοι πηγαίνουμε αέρα στην αρχή μη και βρούμε αργότερα τα δύσκολα ή χαθούμε.
3. Τα κρυφά σημεία αναδεικνύουν το παράγοντα τύχη σε καθοριστικό συντελεστή της νίκης, κάτι που γρήγορα θα απογοητεύσει πολλούς (μιας και μιλάμε για αγώνες) με τα γνωστά αποτελέσματα.
4. Οι αγώνες αυτοί πιστεύω πως πρέπει να πάνε στα πολλά χιλιόμετρα (αντοχή αυτοκινήτου, πληρώματος, διατήρηση ρυθμού κλπ) και στη δυσκολότερη πλοήγηση (το στοιχείο της περιπέτειας) με σωστό Book (σε ένα τέτοιο αγώνα πρέπει όλοι να χαθούμε μια δυο φορές τουλάχιστον αλλιώς πάμε στα Rally).
5. Δεν συμφωνώ με τα βελάκια και τις πινακίδες στα δύσκολα σημεία που αφαιρούν όλη την ομορφιά της πλοήγησης.
6. Οι κανόνες πρέπει να είναι ξεκάθαροι και οι κατηγορίες να είναι γνωστές πριν αρχίσει ο αγώνας για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις και εντάσεις.
7. Στον κανονισμό πρέπει να αναφέρετε αν η μέτρηση στις απλές και τις ειδικές γίνεται στο δευτερόλεπτο ή στο λεπτό (πχ στη Καλαμάτα δεν κατάλαβα ακόμα τι ίσχυσε).
8. Οι προδιαγραφές ασφαλείας πολύ καλές είναι αλλά θα πρέπει να μη γίνουν “απαραίτητες” (όσοι μπορούν φυσικά και να τις κάνουν, έστω και προοδευτικά) μιας και θα διώξουν τον πολύ κόσμο που είναι απαραίτητος για όλους και κυρίως για να έχουν μέλλον αυτοί οι αγώνες.
9. Η εναλλαγή εύκολων και δύσκολών κομματιών δίνει περισσότερο ενδιαφέρον και δυσκολεύει τη διατήρηση του ρυθμού.
10. Στα δύσκολα πρέπει να λαμβάνεται υπ΄όψη ότι θέλουμε (
) να συμμετέχουν και καθημερινά (σχετικά) αυτοκίνητα (εδώ ίσως έχουμε ένα μικρό πρόβλημα με τις καθαρόαιμες μηχανές αλλά θέλει λίγο προσοχή). Μια λύση ίσως είναι μια διαφορετική διαδρομή για το πολύ δύσκολο κομμάτι με διαφορετικό Book.
11. Χρειάζεται σωστή και έντονη ενημέρωση στους συμμετέχοντες για το προσπέρασμα από πιο γρήγορα αυτοκίνητα – οδηγούς. Το θέμα πιστεύω είναι σοβαρό γιατί δημιουργεί εκνευρισμό με ότι αυτό συνεπάγεται για έναν οδηγό ήδη αγχωμένο, επικίνδυνες μανούβρες, οριακό μερικές φορές ρυθμό για να καλύψεις τα χαμένα, παρεξηγήσεις κλπ.
12. Υποχρεωτική η βράβευση και μνεία του συνοδηγού.
13. Τα GPS μόνα τους δεν κάνουν για γρήγορους ρυθμούς και μετρήσεις στο δευτερόλεπτο (αποδείχτηκε και στη Ροδόπη που είχα δύο). Αν έχεις χάρτη της περιοχής και εμπειρία βοηθάνε λίγο σε μερικά σημεία ή και πολύ αν χαθείς ή λείπει καμιά …σελίδα
.
14. Αποδείχτηκε ότι οι αγώνες αυτοί θέλουν πολύ δουλειά, κόσμο και εμπειρία για να είναι όλοι ευχαριστημένοι
15. Σπύρο πες μας αν θέλεις τα βασικά σημεία – διαφορές για τα Rally-Raid να προετοιμαζόμαστε και να δούμε αν αξίζει να πετύχουμε το …..στόχο
.
16. Μέσα για τη συνάντηση.
Σταματώ εδώ μιας και σας κούρασα. Τα υπόλοιπα (
θράσος που το έχω) από κοντά στη συνάντηση.