από superspy » 07 Μαρ 2015, 09:08
Ωραία θεωρητική ανάπτυξη, με πολλά κενά και αντιφάσεις, όπως πχ ότι τόσο τα στενά αλλά όσο και τα φαρδυα είναι καλύτερα στην άμμο.
Με γεγονός ότι οι αμερικάνοι θεωρούν οτιδήποτε κάτω απο 12.5 σαν στενό ελαστικό, το άρθρο εκτιμώ ότι δεν μας αφορά.
Ακόμα και με τους πίνακες του, ένα 110 με 2600-2800 κιλά θέλει το λιγότερο 10.5 ελάστικο το οποίο ο αρθρογράφος το θεωρεί στενο.
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει πανάκεια και πάντα κάνουμε συμβιβασμούς. Ναι είναι καλύτερο ένα φαρδύ (για τα ευρωπαϊκα δεδομένα) ασφάλτινο λάστιχο με μεγάλο προφίλ για την άμμο, αλλά πόσες φορές θα πατήσεις άμμο στην ελλάδα και τι κάνεις με τις πέτρες (στις οποίες δεν έχει καμία ελπίδα).
Ναι είναι καλύτερο για λόγους οικονομίας ένα 7.50 /16 αλλά η παροχυμένη αυτή διάσταση δεν προσφέρει πλέον ΚΑΜΙΑ ασφάλεια για τις ταχύτητες που αναπτύσουν πλέον τα Defender πχ. Σε άλλες εποχές που τα αναιμικά οχήματα με τα βίας μπορούσαν να φτάσουν τα 110-120 (και οι γριές ακόμα λιγότερα) δεν αποτελούσαν και κανένα πρόβλημα.
Μην ξεχνάμε ότι τα γενικά αποδεκτά επίπεδα πχ φρεναρίσματος κλπ έχουν αλλάξει πολύ και δεν μπορούμε να παίζουμε με την ασφάλεια όχι μόνο τη δικιά μας αλλά και των άλλων.
Πάντως το γεγονός είναι ότι όσο μεγαλύτερο σε διάμετρο είναι ένα ελαστικό τόσο καλύτερο είναι για χρήση εκτός δρόμου, εφόσον το όλο σύστημα μπορεί να το υποστηρίξει. Για τα land rover μας ένα φάρδος έως 10.5-11.5 είναι υπερ αρκετό. Απο εκεί και πάνω αρχίζουν οι υπερβολές που δεν ταιριάζουν στο Ελληνικό εδαφος.
Grand Erg Oriental...
Στάσου.... Μύγδαλα!