""Αντίθετα, οταν σπινάρει, η μειωμένη ροπή πρόσφυσης (χαμηλή τριβή) δεν αρκεί για να εξισορροπήσει τη ροπή απο το διαφορικό. Αρα η περιστροφη του τροχου επιταχύνεται μέχρι να σπινάρει.
Δηλαδή το ξεκλειδωτο διαφορικό εξακολουθει να στελνει ίση ροπη στους δυο τροχους, είτε σπιναρουν είτε όχι. Σ' αυτον που σπινάρει, η ροπή αυτή δεν βρίσκει αρκετή αντίσταση απο την πρόσφυση. Η ροπη ΔΕΝ πάει όλη στον τροχο που σπινάρει.""
Διάβασα την λογική σου αλλα κάτι δεν μου πάει καλά στο θέμα ελεύθερα διαφορικά. Ας πουμε οτι ισχύει η αποψή σου.
Ο κινητήρας παράγει μια ροπή την οποια μέσω του σασμάν περνάει στο διαφορικό κ ύστερα μέσου αυτού στους τροχούς. Αφου ακινητοποιουθούμε κ πλέον η μια ρόδα σπινάρει λες πως η ρόδα δέχεται μια ροπή η οποία είναι ίση με τον ακινητοποιημένο τροχό στην άλλη μεριά του άξονα άλλα η πρόσφυση είναι μειωμένη και γι αυτό ο τροχός συνεχίζει να σπινιάρει.
Αν υποθέσουμε ότι ο τροχός που σπινιάρει ανέξέλεγτα λόγω έλειψης πρόσφυσης δεν κλέβει όλη την ροπή (είναι λάθος είπες), τότε ο άλλος τροχός δέχεται εξισου όμοια ροπή. Αρα αν εμείς πατήσουμε κ αλλο το γκαζι (αυξήσουμε την παραγόμενη ροπή) η ροπή που θα δεχονται οι δύο τροχοί θα αυξηθεί ομοιόμορφα. Αρα σε κάποια στιγμή ο τρόχος που είναι ακινητοποιημένος αφού δέχεται κ αυτός την ίδια ροπή θα μπόρέσει να κινηθεί κ να ξεκολήσει το όχημα η τουλάχιστον να αρχήσει να σπιναρει κ αυτός μαζί με τον άλλο που δεν έχει ικανοποιητική πρόσφυση. Αυτό όμως στην πραγματικότητα δεν θα συμβεί ποτέ, ακόμα κ αν έχεις ένα κινητήρα που διαθέτει 100 κιλά ροπής. Το όχημα θα παραμείνει ακινητοποιημένο, κ η μία ρόδα θα σκάβει. Που πηγαίνει λοιπόν η ροπή που παράγει ο κινητήρας?
Πού χάνεται? γιατί κάπου πρέπει να χάνεται.
Κατι άλλο τώρα
"Οταν το χειροφρενιάζουμε, η ροπή του διαφορικου αντισταθμίζεται απο την τριβή του φρένου και σταματά να σπινάρει."
Το αυτοκινητό μου, (ναι,δεν έχω τζιπ) έχει μπροστά διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της QUAIFE. Εχει την λογική των torsen στον τρόπο λειτουργίας. Αν πατήσει ό ένας τροχός σε πάγο, το διαφορικό δουλεύει σαν ελεύθερο. Ο τροχός με την μειωμένη πρόσφυση θα σπινάρει ανεξέλεγκτα. Το τορσεν στην ουσία μεταφέρει ποσοστό ροπής έως και 2,5 μεγαλύτερο απο τον τροχό που έχει περισσότερο, στον τροχό που δεν έχει και ενδεχομένος την χρειάζεται. Σε αυτήν την περίπτωση, παρόλο που η λογική σου δεν συμφωνεί την έχει ο τροχός πάνω στον πάγο (που κινήται ανεξέλεγτά. ό Αλλος παρόλο που πατάει σε σταθερό έδαφος δεν μπορεί να κάνει τίποτα όσο γκάζι κ αν πατάμε. Γιατί η ροπή στη ουσία κλέβεται απο τον τροχό στον πάγο. Η οποία αν μπορούσε να μετρηθεί με δυναμόμετρο εκείνη την στιγμή θα ήταν μηδαμινή!!! Αρα που πηγαίνει η ροπή που παράγει ο κινητήρας?
Προφανώς μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια γι αυτό ο τροχός όσο γκάζι πατάμε τόσο επιταγχύνει ανεξέλεγκτα και οι στροφές του κινητήρα αυξάνουνε. Τωρα γιατί το τορσεν λειτουργεί περίπου σαν ελεύθερο σε μια τέτοια περίπτωσή? Λοιπόν, αφού η ροπή είναι μηδαμίνη κ μετατρέπεται σε περιστροφική ταχύτητα (οι ένεργειες ποτέ δεν χάνονται απλώς αλλαζουν κατάσταση) το τορσεν διαφορικό θα μεταφέρει στον τροχό που δεν κινείται, αλλά που έχει πρόσφυση ( μηδαμινή ροπή χ 2,5 φορές = μηδαμινή ροπη ξανά). Γιατί 0 Χ άπειρο = 0. Στην πραγματικότητα η ροπή δεν είναι 0, αλλα είναι πολύ μικρή. κ γι αυτό ο πολλαπλασιασμός της ξανά δεν επαρκεί να κινήσει το βάρος του οχήματος. Αν όμως μαζί με το γκάζι κάποιος πατήσει και το φρένο κατευθελιαν ο ολισθόμενος τροχός θα χάσει κινητική ένέργεια κ η ένέργεια θα ξαναγίνει ροπή. Ο κινητήρας θα ζοριστεί για να παράγει ροπή. τότε αυτομάτως το τορσεν θα στείλει στον ακινητοποιημένο τροχο την ροπή αυτή πολλ/σμένη επί 2,5 που πιθανώς θα επαρκει για να μετακινήσει το οχημα.
Αρα με αυτή τη λογική σε ένα ελεύθερο διαφορικό ο ακινητοποιημένος τροχός όσο γκάζι κ αν πατάμε δεν αυξάνεται η ενδεχομένη μηδαμινή ροπή του και την κλεβει ο τροχός με την λιγότερη πρόσφυση μετατρέπωντάς την σε κινητική ενέργεια μέσω σπιναρίσματος.
Η λόγική σου πως στα ελεύθερα διαφορικά η ροπή των δύο τροχών παραμένει ίδια μοιάζει περισσότερο στη λογική ενώς διαφορικού περιορίσμένης ολίσθησης. η Γνώμη μου είναι πως στα ελεύθερα διαφορικά η ροπή μετατέπεται σε περιστροφή (όπως και λές) αλλα με τη διαφορά ότι μετατρέπεται όλη, (κλέβεται απ'ο τον άλλο τροχο). Για αυτο κιόλας (άν έχεις παρατηρήσει) ο τροχός που σπινάρει μόνος του, περιστρέφεται με την διπλάσια ταχήτητα, σε σχέση με το και οι δυο περιστρέφονταν με την ίδια ταχύτητα περιστροφής σε κανονική κίνηση του οχήματος σε ομαλό οδόστρωμα.
Συγνώμη για το μακροσκελές κείμενο. Επίσης αν ξέφυγα περι του θέματος.