Όταν έλυσα το πρώτο μου μοτέρ μοτοσυκλέτας – πάνε 14 χρόνια πια- ήταν στην πρώτη μου – ένα XLR500 του ’82, 1500 χιλιόμετρα μετά που το είχα αγοράσει.
Αν και είχα γνώση –και τρέλα- με τα μηχανικά και ιδιαίτερα έχοντάς ήδη λύσει αρκετές φορές μοτέρ αυτοκίνητων, παρόλαυτα θυμάμαι ότι τα βράδια μέχρι που ξαναπήρε μπροστά δεν πολύ κοιμόμουνα.... βλέπεις οι γύρω μου λέγανε ότι τα μοτέρ μοτοσικλέτας είναι..... πολύπλοκα....
Όμως αν εξαιρέσουμε την καδένα των αντίβαρων του XLR που είχε ένα –σχετικά- πολύπλοκο σύστημα ρύθμισης το υπόλοιπο ήταν παιχνιδάκι.
Το βράδυ που πήρε μπροστά και για τις πρώτες βόλτες σκεφτόμουν – τώρα θα χτυπήσει – όμως τίποτα δεν έγινε.
Το μοτέρ του XLR ούτε που θυμάμαι πόσες φορές το κατέβασα ξανά, ΟΧΙ για ζημιές, αλλά για σκαλίσματα. Ο χρόνος υπήρχε τα χρήματα όχι!
Φτιάξε αυτό, βάλε εκείνο, να μεγαλύτερες βαλβίδες, χώσε και ένα εκκεντροφόρο, να ελαφρύνουμε λίγο το βολάν –τέλος πάντων το μοτέρ κατέβαινε πλέον μόνο του.
Αμέσως μετά το XLR, τα υπόλοιπα μηχανάκια που αγόραζα, τα έπαιρνα με «πρόβλημα στο μοτέρ».
Στοίχιζαν πιο φθηνά, το παζάρι έπιανε τόπο, ενώ εγώ τη γλίτωνα με προσωπική δουλειά και μια και είχα τη λόξα, ούτως η άλλως θα το έλυνα τελείως το μηχανάκι.
Μέχρι που πήρα το πρώτο μου καινούργιο, ότι μηχανάκι αγόραζα, πέρναγε το ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
Και εξηγούμαι:
Κατέβασμα μοτέρ, λύσιμο τα πάντα, ψαλίδι, μπροστινά, πλεξούδα έξω, λαιμούς βίδες κλπ από το σκελετό.
Καθαρισμός σκελετού, βάψιμο, αλλαγή όλων των ρουλεμάν από ψαλίδι, λαιμό, τροχούς κλπ, έλεγχος πλεξούδας και γενικά ηλεκτρικών, ζαντών, κέντρων τροχών κλπ.
Το μοτέρ λυνόταν κατευθείαν την πρώτη μέρα, καθαριζόταν, ελεγχόταν και αφού αποφάσιζα τι θα άλλαζα, προχώραγα σε παραγγελία των ανταλλακτικών και μέχρι να έρθουν, δούλευα το σκελετό.
Στο τέλος δενόταν και το μοτέρ, έμπαινε πάνω και ... έτοιμος.
Με το που πήρα το νέο μου ΚΤΜ, ΟΚ αυτά τα ξέχασα.... μόνο πηνία άλλαζα μαζί με λάδια (το παλιό 620 με τα ηλίθια πηνία της SEM ήθελε κάθε 3500-4000 χιλιόμετρα ένα σετ – OXI δεν είχε πρόβλημα το μηχανάκι, απλά είχαν πρόβλημα οι μαλάκες οι Σουηδοί – της SEM - και φυσικά οι Αυστριακοί που τα βάλανε πάνω – είδαν και απόειδαν και χώσανε kokusan στα νέα και στρώσανε)
Μετά την 6 αλλαγή πηνίων και 60000 χιλιόμετρα το έδωσα το μηχανάκι – ακόμα δουλεύει – μόνο πηνία αλλάζει ο Γιάννης κάθε τόσο....
Πήρα το ADV που έχω τώρα και δεν μου έχει κάνει ούτε tsik... Βαριέμαι να ρυθμίζω βαλβίδες και κάθε 2500 χιλιόμετρα που αλλάζω λάδια (μόνο Motul 300V Competition) το αφήνω στο Χάρη και μου ρυθμίζει και βαλβίδες.
Πρόπερσι αποφάσισα να πάρω ένα Africa Twin 650 του 88 – το παλιό καλό. Μάλιστα ως ανώμαλος που είμαι, έψαξα και βρήκα ένα απο τα 500 πρώτα που είχαν παραχθεί τότε ή ίδια σειρά με τα 50 του Dakar του 89 – αληθινά σπάνιο.
Ήταν σε μέτρια κατάσταση και.... θυμήθηκα τον παλιό καλό καιρό.
Μοτέρ κάτω, λύσιμο τα πάντα, καθάρισμα σκελετού, αλλαγή ρουλεμάν κλπ κλπ κλπ τα παραπάνω γνωστά.
Αυτή τη φορά μια και είχα γνωρίσει ένα μηχανικό που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ήταν «μάνα» σε αυτά, ήταν και... κολλητός της κουμπάρας μας, είπα:
Δε γαμιέται, που να το λύνω τώρα το μοτέρ – ας αφήσω και εγώ μια να μου το λύσουν, φαίνετε να ξέρει και μάστορας απο αυτά, έχει και αυτός Africa.
Μιλήσαμε, τα συμφωνήσαμε, του είπα ότι θα βάλω και άλλα έμβολα κλπ (το έκανα 700), το κατέβασα και το παρέδωσα.
- Οι άλλοι δεν ξέρουν να λύνουν V2 μοτέρ, είναι περίπλοκο, αλλά εγώ το ξέρω απέξω (ήταν τα λόγια του)
Αρχίζει το μαρτύριο....
- Κώστα πότε θα το λύσεις;
- Έ, απο αύριο
Μια βδομάδα.....
- Κώστα τι γίνεται το έλυσες.
- Είχα λίγο δουλειά – θα το τακτοποιήσουμε
Τρεις βδομάδες...
-Κώστα... κοίτα να δεις, πες μου αν μπορείς, αλλιώς να το πάρω
- Αύριο θα το λύσω
Τέσσερις βδομάδες
- Κώστα αύριο θα έρθω να βοηθήσω να το λύσουμε το μοτερ
- Καλά έλα και το λύνω και μου κάνεις παρέα
Τελικά πήγα και το έλυσα ΜΟΝΟΣ μου, υπό την «επίβλεψη» του μαστούρα.
Ωραία θα το κάνω 700, αλλαγή μέταλλα (δεν ήθελε αλλά μια και είμαστε εδώ...) δίσκους, ρουλεμάν – το σασμάν είναι σαν καινούργιο.
Παραγγέλνω ανταλλακτικά, γνήσιες φλάτζες, ρουλεμανάκια, μέταλλα, τα πάντα και κάτι παραπάνω.
Έρχονται και τα έμβολα απο αμερική, να και οι φλάτζες και...
- Θα στο δέσω το μοτέρ εγώ, μέσα στη βδομάδα.
- Ναι αλλά... πες μου να είμαι και εγώ, εχω φέρει και τις οδηγίες για τα έμβολα, γιατί θέλουν ταίριασμα τα ελατήρια και οι φλάτζες του κιτ θέλουν διαφορετική αντιμετώπιση - έχουν και οδηγίες
- Καλά θα σε πάρω.
Βδομάδες, 1, 2
Μια μέρα πάω, απο εκεί...
- Έλα να δεις πήγες και έδωσες τόσα λεφτά να πάρεις έμβολα απο αμερική.... εγώ πήγα εδώ, πήρα δυο έμβολα απο XR400 και τα έβαλα στο μοτερ του Κώστα (άλλος Κώστας αυτός με Africa 750) και το έκανα.... 840!!!
- (!!!) Υπολόγισες συμπίεση;
- ;;;;
- Γιατί σίγουρα θα μεγαλώσει , (τα μαμά έμβολα είναι 81 χιλ διάμετρο, του XR 400 είναι 85) και φυσικά τα έμβολα έχουν σχεδιαστεί για άλλο μοτερ...
- Δεν έχει ανάγκη
- Κοίτα υπολόγισε για καλό και για κακό τη συμπίεση γιατί άμα βγει πάνω απο 11,5 : 1 θα έχει πρόβλημα με πειράκια...
- ....
- Με το μοτερ μου τι έγινε....
- Αύριο το δένω!
Βδομάδες + 1
- Πάλι εδώ το 750;....
- Τό σπασε ο μαλάκας!
- Μα πώς;
- Το άφησε χωρίς λάδι!
- Μα... την προηγούμενη βδομάδα δεν το βγάλε;
- Ναι
- Πόσα χιλιόμετρα έκανε;
- ούτε 800...
- και έμεινε απο λάδι;
- ΝΑΙ...
Απο κοντά βλέπω μια τρύπα σαν τη γροθιά μου και μια μπιέλα – χωρίς πείρο και έμβολο να με κοιτά....
- Πόσο συμπίεση είχε τελικά το μοτέρ;
- (!!!)
Βδομάδες +1, +2
Σκάω μύτη ένα πρωινό και .... ΘΑΥΜΑ βλέπω το μοτέρ στο πάγκο ψιλοέτοιμο....
Α.... ωραία....
Ναι, αλλά..... μα ....
- ΡΕ ΚΩΣΤΑ έβαλες τις χάλκινες φλάτζες βάσης κυλίνδρου του κιτ ΧΩΡΙΣ ΦΛΑΤΖΟΚΟΛΛΑ!!!!! ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ανα κύλινδρο που θέλει (τέσσερις σύνολο) ΑΛΛΑ ΜΙΑ!
- Δεν έχει πρόβλημα
- Μα θα χάνει λάδια
- Δεν έχει πρόβλημα
- Μα το λεει στις οδηγίες, επειδή είναι χάλκινες, βάζετε δύο ανα κύλινδρο ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕ ΦΛΑΤΖΟΚΟΛΛΑ για να μην χάνει λάδια
- Δεν έχει πρόβλημα
Έχω αρχίσει να... ανεβάζω...
- Μα Κώστα, το λεει καθαρά στις οδηγίες
- Είναι μαλάκες – Δεν έχει πρόβλημα
- (!!!)
Τι έγινε.....
Πήρα το μοτέρ ... με φορτηγάκι, το έλυσα ξανά....
Στο λύσιμο, βρήκα τα εξής:
Ο πίσω εκκεντροφόρος ήταν ένα δόντι λάθος.... Οι φλάτζες χάνανε πριν βάλω το μοτέρ μπροστά.
Γενικά έχασα πάνω απο δυο μήνες και στο τέλος τη δουλειά την έκανα μόνος μου.
ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ V2.
Αν μπορείς να διαβάσεις.... παίρνεις το manual το ακολουθείς και όλα πάνε κάλα....
Έχω 14000+ στο Africa και πλέον ξυρίζει.....(Για Africa)
Φαντάσου να του είχα ζητήσει να μου βάλει και τα μπροστινά USD. Καλά που τα έβαλα μόνος μου...
Καλύτερα να αποφύγετε το συνεργείο στη Θερμοπυλών.... που περηφανεύεται και για ηλεκτρολόγος (της συμφοράς) αν θέλετε το μηχανάκι σας....
Όχι τίποτα άλλο, έχει πάρει στο λαιμό του και άλλους....
Ούτε Road book μην εμπιστεύεστε να βάλει !
KENNY που είσαι ΚΕΝΝΥ;
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΑΥΤΗ!
Υ.Γ. Εκτός των άλλων, έφαγα και ένα πακέτο και το ξανακατέβασα... είχε γίνει και μαλακία στο ρεκτιφιέ... αλλά αυτό είναι αλλό καπέλο...