ΣΚΕΨΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Με δικιά μου προτροπή γίνεται η συνάντηση ελπίζοντας να κάνουμε μια ουσιώδη συζήτηση για το αν και κατά πόσο περνά από τα χέρια όλων μας η σταδιακή αναβίωση των αγώνων ράλλυ 4Χ4, όπως αρκετοί από εμάς είχαμε την τύχη να βιώσουμε πριν αρκετά χρόνια.
Ειδικά κάποιοι από εμάς ζήσαμε τη γέννηση, την άνθιση αλλά δυστυχώς και το μαρασμό των αγώνων ράλλυ 4Χ4.
Αν και δικαιολογημένα κάποιος θα έλεγε ότι για να αναβιώσουμε αυτούς τους αγώνες πρέπει να συζητήσουμε και να αναλύσουμε τα λάθη του παρελθόντος, πιστεύω ότι ειδικά στη συγκεκριμένη συνάντηση θα πρέπει να περιοριστούμε μόνο σε προτάσεις για το μέλλον. Και αυτό καθώς λίγο πολύ όλοι έχουμε μία άποψη για το παρελθόν και μια συζήτηση παρελθοντολογίας θα μας βγάλει τελικά εκτός θέματος αλλά και χρόνου.
Η γενική ιδέα είναι το αν μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πυρήνα συμμετεχόντων ικανό να στηρίξει για το 2006 ένα θεσμό ο οποίος θα προσελκύσει σιγά σιγά και νέους οδηγούς.
Και μιλάω για ένα θεσμό που θα έχει κατά κύριο λόγο χαρακτήρα 4Χ4.
Στη προσπάθεια αυτή θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε όλοι μας με το να συμβιβάσουμε τις προσωπικές μας απαιτήσεις και προτιμήσεις για χάρη του θεσμού.
Άλλωστε δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να αρέσκεται να τρέχει μόνος του ή το πολύ με άλλους 4-5, ή αρέσκεται να είναι απλά η «ουρά» των κανονικών αγώνων ράλλυ.
Το εγχείρημα , και η εμπλοκή μας σε αυτό, πιστεύω ότι πρέπει να έχει και χρονοδιάγραμμα. Ολο το 2006 και όλοι οι αγώνες που τυχόν αποφασίσουμε να τρέξουμε.
ΣΤΟΧΟΣ : το 2007 να υπάρχει ένας μόνιμος πυρήνας συμμετοχών της τάξης των 15 αυτοκινήτων με τουλάχιστον 2-3 νέους οδηγούς , την τυχόν διοργάνωση ΚΑΙ ενιαίου τύπου επάθλου, καθώς και ίδρυση Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων 4Χ4 (μια παλιά πρόταση του Σπύρου Δουκέρη) και όλα αυτά με τη μέγιστη δυνατή προβολή.
Εχοντας προσπαθήσει όλοι μας, με τον τρόπο του ο καθένας, όλο το 2006 και όντας σε συνεχή επικοινωνία μεταξύ μας (προτείνω να δημιουργήσουμε σήμερα ένα μητρώο με τα στοιχεία όλων μας το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε όλους μας), επαναλαμβάνουμε τη συνάντηση αυτή το Νοέμβριο του 2006 και κάνουμε τον απολογισμό και αποφασίζουμε τη συνέχιση ή διακοπή των προσπαθειών μας για αναβίωση των αγώνων ράλλυ 4Χ4.
Είναι λοιπόν εύκολα αντιληπτό ότι το εγχείρημα δεν μπορεί να βασιστεί στη θέληση ενός ή δύο ατόμων αλλά σε όλους μας οπότε ζητώ να έχουμε ξεκάθαρες θέσεις (θετικές ή αρνητικές) και ότι λέμε να το εννοούμε και πραγματικά . Αυτονόητο είναι ότι δεν συζητάμε να δεσμευτεί κανείς εγγράφως και βάζοντας υπογραφή , αλλά είναι εξίσου αυτονόητο ότι όλοι οι παρευρεσκόμενοι είμαστε κύριοι του λόγου μας.
Πιστεύω ότι η συζήτηση μας πρέπει να κινηθεί στο τρίπτυχο :
Α) ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ
Β) ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
Γ) Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ
Προτείνω λοιπόν προς χάρη οικονομίας χρόνου και ουσίας ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ μας να καθοριστεί από τις παραπάνω θεματικές ενότητες που θα περιλαμβάνουν και τις όποιες προτάσεις έχει ο καθένας μας.
Και παραθέτω αρχικά τις δικές μου σκέψεις - προτάσεις.
Προτείνω ένα έπαθλο με έξι (6) αγώνες που να προσμετρούν οι πέντε (5).
2 κυκλικά Baja σε περιοχή κοντά στην Αθήνα.
2 Trail Raid που ο οργανωτής θα εγγυάται το κλείσιμο ικανών χιλιομέτρων Ε.Δ.
1 αγώνα του κανονικού πρωταθλήματος ράλλυ
1 αγώνα του κανονικού κυπέλλου mini ράλλυ ( που χρονολογικά θα είναι και ο τελευταίος αγώνας του δικού μας επάθλου).
Σε περίπτωση που δεν βρεθεί οργανωτής Trail Raid που να εγγυάται το κλείσιμο ικανών χιλιομέτρων Ε.Δ. , τότε προτείνω :
3 κυκλικά Baja σε περιοχή κοντά στην Αθήνα.
2 αγώνα του κανονικού πρωταθλήματος ράλλυ
1 αγώνα του κανονικού κυπέλλου mini ράλλυ ( που χρονολογικά θα είναι και ο τελευταίος αγώνας του δικού μας επάθλου).
Σε κάθε περίπτωση επιδίωξη μας θα είναι το παράβολο συμμετοχής να μην ξεπερνά τα 250 με 300 Ευρώ. (σε συνεννόηση με τους οργανωτές).
Για τη μείωση του κόστους συμμετοχής επίσης προτείνω :
1) Ολοι οι αγώνες να είναι μονοήμεροι .
2) Κατάργηση και απαγόρευση των αναγνωρίσεων διαδρομών στους αγώνες του κανονικού πρωταθλήματος ράλλυ και mini ράλλυ (με συνεννόηση με τους οργανωτές να το έχουν στον Ειδικό Κανονισμό τους και την μη παροχή «Κάρτας Αναγνωρίσεως Δοκιμών» στις συμμετοχές 4Χ4).
3) Περιορισμός του αριθμού και τύπου ελαστικών και ζαντών που κάθε πλήρωμα μπορεί να χρησιμοποιεί σε κάθε αγώνα.
Προτείνω :
Εξι (6) ελαστικά και ζάντες για κάθε αγώνα τα οποία θα μαρκάρονται πριν τον αγώνα και θα απαγορεύεται η χρήση περισσοτέρων ή η εκ των υστέρων αλλαγή τους με άλλου τύπου πέλματος. Συνολικά χρησιμοποίηση και μαρκάρισμα maximum 26 ελαστικών και ζαντών για όλο το χρόνο με τήρηση μητρώου για κάθε αγωνιζόμενο – όχημα.
4) Για τους αγώνες Baja τα αυτοκίνητα που έχουν αυτονομία καυσίμων τέτοια που τους επιτρέπει να μην κάνουν στάση για ανεφοδιασμό, να είναι υποχρεωτική η στάση 2 λεπτών.
5) Υποχρεωτική παραχώρηση από όλα τα αυτοκίνητα του μπαρμπρίζ και των 2 εμπρόσθιων φτερών σε κοινό χορηγό για όλους μας. Ήτε για όλο το έπαθλο ήτε για κάθε αγώνα ξεχωριστά.
6) Εξεύρεση προσφορών από εισαγωγείς - καταστήματα – συνεργεία για ειδικές τιμές σε είδη και υπηρεσίες που μας ενδιαφέρουν χωρίς να είναι και απαραίτητο ότι ο καθένας μας θα κάνει χρήση αυτών των προσφορών.
7) Εξεύρεση τηλεοπτικού καναλιού ή εκπομπής ως χορηγό επικοινωνίας.
Εξεύρεση περιοδικού αυτοκινήτου ως χορηγό επικοινωνίας.
9) Διαρκή δελτία τύπου προς όλα τα περιοδικά .
10) Διοργάνωση ενός event πριν την έναρξη των αγώνων 2006 για τη παρουσίαση των αυτοκινήτων μας σε δημοσιογράφους.
11) Διοργάνωση ενός event – άτυπου αγώνα στη πίστα Terrantura με συνοδηγούς που θα κληρωθούν ήτε μέσω περιοδικού ήτε μέσω διαδικασιών χορηγού.
12) Δημιουργία μιας άτυπης αντιπροσωπίας αγωνιζομένων 4Χ4 ώστε να υπάρχει διαρκή επικοινωνία με ΕΘΕΑ , οργανωτές , χορηγούς , κλπ.
ΠΡΟΣΟΧΗ !
Τις παραπάνω σκέψεις μου τις θέτω μόνο ως βάση συζήτησης. Μπορούν κάλλιστα να απορριφθούν, αλλάξουν, τροποποιηθούν ή να προστεθούν εντελώς καινούργιες δικές σας προτάσεις.
Τις δημοσιοποιώ από τώρα ώστε να μπορούν όλοι να έχουν μια αρχική γεύση των όσων θα συζητήσουμε από κοντά.
_________________
Κώστας Θεολόγης
www.atlasteam.gr