Έκανα μια βόλτα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε.
Μιας και ήταν η πρώτη έκθεση αυτοκινήτου που επισκέφτηκα, γύρισα όλες τις εταιρίες, με έμφαση φυσικά περισσότερο στις γνωστές και σχετικές προς το άθλημα.
Εντύπωση μου έκανε η εφαρμογή τεχνολογίας και ηλεκτρονικών συστημάτων σε όλη τη γκάμα μοντέλων των περισσοτέρων κατασκευαστών ακόμη και στα μικρότερα μοντέλα επιβατικών ΙΧ.
Τα όργανα σχεδόν τείνουν να αντικατασταθούν ολοκληρωτικά απο ένα monitor ενδείξεων ενσωματωμένο συνήθως στην κλασική θέση πίσω απο το τιμόνι ή κάπου κεντρικά στην κονσόλα.
Ηλεκτρονικοί αισθητήρες παντού και για τα πάντα και αίσθηση διαστημοπλοίου εσωτερικά σε μερικές περιπτώσεις.
Εντύπωση μου έκανε η στροφή στην κατασκευή SUV απο όλο και περισσότερους κατασκευαστές μερικοί εντελώς αδιάφοροι στο συγκεκριμένο είδος ως τώρα και άλλοι με εμπειρία στην κατασκευή καθαρών 4Χ4.
Μπορώ εύκολα να θυμηθώ τα X3, X5 της BMW, Cayene της Porche και το Μurano απο τη Nissan, τη Volvo με τα XC ενώ μέχρι και η και η opel διαφήμιζε το νέο μεγάλο SUV της που θα εμφανίστεί στην αγορά στα τέλη του 2006.
Η toyota ακτός των άλλων με το γνωστό RAV και η Suzuki με το νέο GV που πλέον... μοιάζει με RAV.
Όσο για μοχλό ή κουμπί "4χ4 low" μάλλον είναι είδος προς εξαφάνιση στην κατηγορία.
Προσωπικά όλα αυτά τα ολοκαίνουργια πολυχρηστικά και εντυπωσιακά αυτοκίνητα "ελευθέρου χρόνου" (ποιού;;; ) που ανέφερα, δεν με έχουν κερδίσει. Βέβαια γούστα είναι αυτά και περι ορέξεως... αλλα άν το αυτοκίνητο έχει τουλάχιστον 2 διαφορικά και μοιάζει με ψηλό ΙΧ δεν μου λέει τίποτα.
Μόδα της εποχής μάλλον και ψευδαίσθηση οτι αφού οδηγάς αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου... έχεις και ελεύθερο χρόνο, πράγμα δύσκολο αν κρίνω απο την πλειοψηφία των οδηγών τους κυρίως εντός λεκανοπεδίου.
Άλλωστε σε κατσικόδρομους και λάσπες ελάχιστα τέτοια αυτοκίνητα μπορεί να συναντήσει κανείς, ενώ στο Κολωνάκι και στη Γλυφάδα γίνεται χαμός πραγματικά.
H LandRover με τη σειρά της στην έκθεση, στη γωνία με το ασημένιο μεγάλο Defender παρκαρισμένο επιδεικτικά σε 2 βράχους, και μπροστά του παρεταγμένα τα Freelander, Ranger Rover, Discovery III.
Μόνο το Freebie ήταν ανοιχτό για το κοινό, τα υπόλοιπα 3 μόνο για φωτογράφηση. Η πίσω πόρτα του freebie ανοιγόκλεινε συνεχώς εύκολα και αθόρυβα απο τους περίεργους επισκέπτες και το τζάμι ανεβοκατέβαινε κανονικά!! (λέτε να το διόρθωσαν; )
Tαπεινή μου άποψη είναι οτι σε σχέση με τον ανταγωνισμό παραμένει αξεπέραστο αισθητικά (αν και το facelift μπροστά δεν ταιριάζει σε ιπποπόταμο) και τα ηλεκτρονικά του συστήματα αν και έχουν κάψει πολύ κόσμο φαίνεται οτι θα συνεχίσουν να εξοπλίζουν και την επόμενη σειρά καθώς και τα αντίστοιχα των υπολοίπων κατασκευαστών που μπαίνουν στο χώρο.
Σημεία των καιρών. Όσες πιο πολλές μικρές ακαταλαβίστικες λεξούλες και ακρωνύμια διαβάσει ο υποψήφιος αγοραστής στα διαφημιστικά, τόσο περισσότερο θα εντυπωσιαστεί.
Παρατηρώντας το νέο Discovery εξωτερικά μου έμοιαζε λίγο άχαρο και τεράστιο σε σχέση με το παλιό, διάβασα βέβαια πως οι δυνατότητες του εκτός δρόμου είναι ατελείωτες και πως πάλι θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς, ενώ το defender έστεκε σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών εκεί, καθώς όχι μόνο σαν εξοπλισμός παραμένει παραδοσιακό αλλα και εξωτερικά συνεχίζει να ξεχωρίζει απο τη νέα τετράγωνη-lost in space σειρά RR και LR3.
Μέχρι την επόμενη ανανέωση φυσικά.