Διάφορες γενικές πληροφορίες σχετικά με το MAVERICK βρίσκει κανείς μόνο στα αμερικάνικα sites (βλ. Ford Escape). Στο site του Καναδά (www.ford.ca) μπορεί κανείς να βρεί τις διαφορες μεταξύ του αρχικού μοντέλου με αυτό του 2003 καθώς και του καινούριου που θα κυκλοφορίσει εντός του έτους (ονομάζεται 2005).
Μερικές βασικές διαφορές του αρχικού μοντέλου με αυτό του 2003, είναι οι ακόλουθες:
1. Κατάργηση της ζάντας 15΄ και αντικατάσταση με 16΄ 215/70/16. Σημειώνω ότι τα ελαστικά με τα οποία έρχεται το αυτοκίνητο είναι εντελώς ασφάλτινα, επικίνδυνα σε βροχή και φρικτά σε χώμα-λάσπη. Καλή λύση είναι τα 4X4 SYNCRONE MICHELIN με άψογη συμπεριφορά σε στεγνό-βρεγμένο, αξιοπρεπέστατα σε χώμα-λάσπη και ικανοποιητικά σε χιόνι.
2. Οι διακόπτες των παραθύρων-ασφαλειών είναι πλέον φωτιζόμενοι.
3. Άλλοι εξωτερικοί καθρέπτες.
4. Κατάργηση λογότυπου MAVERICK στις μπροστινές πότρες.
5. Κατάργηση ρευματολήπτη στον χώρο αποσκευών (Κουταμάρα!)
6. Διαφορετικό χρωματολόγιο.
7. Αντικατάσταση με ντίζα των αξόνων μετάδοσης της κίνησης από το λεβιέ στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το κιβώτιο έγινε πιο σαφές, αλλά σε μερικά μοντέλα ζόριζε η 2α και οι ντίζες ήθελαν αντικατάσταση.
8. Καταργήθηκε το δίχτυ στον αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ αριστερά και αντικαταστάθηκε με σκληρό πλαστικό (Επίσης κουταμάρα!).
9. Άλλα χρώματα και καλύτερη ποιότητα επένδυσης καθισμάτων και δέρματος.
ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΟΜΩΣ ΤΑ ΕΞΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, τα οποία μάλλον θα λυθούν με το μοντέλο 2005.
1. Τα φώτα είναι ασθενικά και δεν βελιώνονται ούτε με αντικατάσταση των λαμπτήρων με άλλους καλύτερης ποιότητας. Το νέο μοντέλο θα έχει φώτα σαν του Range Rover, με δύο λάμπες (μεσαία-μεγάλα).
2. Η ανάρτηση είναι ξερή και κοπανάει. Το νέο μοντέλο έχει αμορτισέρ μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστά και άλλη αντιστρεπτική.
3. Οι επιδόσεις σε εμπρόσθιο crash test είναι από τις χειρότερες στα SUV. (δώστε στο Google, εικόνες, "crash Escape" και θα δείτε). Το νέο μοντέλο έχει εκτεταμένες δομικές ενισχύσεις.
4. Η τρίτη θέση στο πίσω κάθισμα θα έχει στο νέο μοντέλο κανονική ζώνη ασφαλείας. Η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι ενισχυμένη.
5. Βελτιώσεις στην ποιότητα των πλαστικών, περισσότερο ηχομονοτικό υλικό και καλύτερη μόνωση μεταξύ των θυρών και του πορτ μπαγκαζ για μείωση αεροδυναμικών θορύβων και τριγμών.
6. Αντικατάσταση της μηχανικής κατ΄ επιλογήν τετρακίνησης με ηλεκτρονική πλήρως αυτοματοποιημένη. Δεν ξέρω αν θα είναι καλύτερη, καθόσον το υπάρχον σύστημα λειτουργεί άριστα κάτω από όλες τις συνθήκες. Ίσως το μόνο που θα έπρεπε να προστεθεί είναι ο ηλεκτρονικός έλεγχος της πρόσφυσης.
7. Τα φρένα εκτός από ABS, EDB, θα έχουν και Break Assist.
8. Νέον μοτέρ Ι-4, 2.3 L, 153 Ps
8. Οι αισθητικές αλλαγές είναι εμφανείς από τις φωτο.
Αυτά προς το παρόν
Maverick4wd