Ενα πολυ καλο ερωτημα που εχει παρουσιαστει αρκετες φορές τον τελευταιο καιρο, και παντα θα επαρχεται ειναι το πολυ απλο «ποιο μηχανακι να πρωί για να ξεκινησω;» .
Απαντηση σε αυτο το ερωτημα δεν υπαρχει για τον πολυ απλο λογο οτι η ερωητηση εχει απο πισω της και ολους τους περιορισμους και τα «θελω» του εκαστοτε αγοραστη.
Βασικο σημειο για να ξεκινησουμε να συζητημε λοιπον ειναι η ιεραρχηση των αναγκων μας.
Γιατι το θελουμε το διτροχο;
Το θελουμε για την πολη; Για την εθνικη; Για ταξιδια; Για να ριχνουμε γκομενες ; Για να πηγαινουμε στο βουνο τις Κυριακές;
Οι πιο πολλοι απο μας κατα 90% θα χρησιμοποιησουμε την μηχανη μας για την καθημερινη μας μετακινηση απο και προς την εργασια μας. Αυτο και μονο μας περιοριζει σε αρκετα πραγματα. Λαστιχα, θεση οδηγησης, συντηρηση, κυβισμος αυτοματα μπαινουν σε ορια. Οσο και να γουσταρουμε εκεινο το διχρονο το εντουρακι ειναι λιγο ζορι να πηγαινεις καθε μερα με το κουστουμι να μυριζει λαδιλα στη δουλεια, και τα λασπιαρικα λαστιχα να φθειρονται χωρις λογο. Οποτε εχουμε δυο επιλογες, ειτε να εχουμε 2 μηχανες , που ειναι και το πιο σωστο κατ΄εμε, ειτε να αρχισουμε τους συμβιβασμους, που εκει αρχιζουν τα γλεντια.
Εστω λοιπον οτι θελουμε μια μηχανη η οποια θα μας πηγαινει στη δουλεια και θα μας δινει και την δυνατοτητα για χωμα. Πηγαινουμε λοιπον στην κατηγορια που λεγεται On-Off, μηχανες δηλαδη με διπλο χαρακτηρα, τοσο για ασφαλτο οσο και για χωμα. Εκει τα πραγματα ειναι χαοτικα. Οι κατασκευαστες ονομαζουν on-off μηχανες με καθαρα ασφαλτινο προορισμο και με καποιες δυνατοτητες χωματοδρομου (Ducati Multistrada, Yamaha TDM) μεχρι και εντουρο μεγαλου κυβισμου με φωτα και φλας (ΚΤΜ 640). Επειδη σιγουρα θα θελουμε να παμε και καπου το καλοκαιρι με την καλη μας και την «καλη» μας, τα μικρα κυβικα (125) μπορει να ειναι ιδανικα απο πλευρας βαρους, καταναλωσης, κοστους για την πολη αλλα θα κλαταρουν στα πρωτα 40 χλμ οταν φορτωθουν με το μισο βιος μας στη σχαρα. Οποτε αρχιζουμε να κοιταμε για πιο πολλα κυβικα. Ποσα; Τοσα ωστε να μην χρειαζομαστε ολο μας τον μισθο σε βενζινες και συντηρηση. Μια Honda Goldwing μπορει να τραβαει και τροχοσπιτο αν χρειαστει, αλλα το καθε μερα Παγκρατι-Νεα Ιωνια θα μας κανει να ζουμε για να πληρωνουμε βενζινες.
Γενικα καλο θα ηταν οταν δεν ξερουμε να κοιταμε τι παιρνει η πλειοψηφια για αυτες τις δουλειες. Και να μην μας κανει στο τελος, θα εχουμε ενα μηχανακι που πουλαει, αρα θεωρειται γενικα «καλο» , το οποιο σημαινει οτι θα εχει και μια μεταπωληση , αρα δε θα χασουμε ενα σκασμο λεφτα απο μια λαθος επιλογη. Ενα εξεζητημενο μηχανακι μπορει να μας κανει να φαινομαστε αρχοντες στα ματια των φιλων μας, αλλα αν μας βγαζει την ψυχη και εμεις την δικια του με την χρηση που του κανουμε σε λιγο θα αναγκαστουμε να τοπουλησουμε οσο οσο και θα βριζουμε και τη τυχη μας.
Τα 250-650 κυβικα ειναι οι κατηγοριες που εχουν τα πιο πολλα μοντελα ον-οφφ, ειδικα αυτη των 650 τεινει να γινει η πλεον διαδεδομενη στην Ελλαδα κυριως για τα τεχνικα χαρακτηριστικα της που επιτρεπουν σχετικα ανετη μετακινηση στην πολη , με λογικη καταναλωση και δυνατοτητα ταξιδιου , με φορτιο, χωρις πολλα προβληματα και κουραση.
Τωρα οσον αφορα στη εισαγωγη στα εντουρο αλλαζει πολυ το θεμα. Εκει μπαινουν αλλες παραμετροι. Τα κυβικα ειναι πιο λιγα, οπως και τα κιλα της μηχανης. Οι κινητηρες χωριζονται σε διχρονους (2Τ) και τετραχρονους (4Τ) οι οποιοι οριζουν και τις δυο μεγαλες κατηγοριες και υστερα τα κυβικα. Μετα εχουμε, αναρτησεις, ελατηρια, πλαισια, χωρα κατασκευης και περιφεριακα να παιζουν ρολο στην τελικη επιλογη. Επειδη εδω μιλαμε για αγωνιστικες κατασκευες καλο ειναι για αρχη να ξεκινησουμε με κατι μεταχειρισμενο και μικρο για δύο λογους. Πρωτον γιατι ειναι στατιστικα δεδομενο οτι θα πεσουμε και γενικα θα κακομεταχειριστιουμε την μηχανη, οποτε δεν θελουμε να πληρωνουμε για ανταλλακτικα μια περιουσια και δευτερον γιατι μια μηχανη με μεγαλη ιπποδυναμη ελεγχεται πιο δυσκολα και τρομαζει τον αναβατη οταν δεν εχει πειρα. Το θεμα μας ειναι να κανουμε το χομπυ μας , οχι να βρεθουμε στο νοσοκομειο. Το θεμα βαρος αναβατη εδω παιζει πολυ μεγαλιτερο ρολο αφου τα πιο πολλα εντουρακια ειναι σεδιασμενα και ρυθμισμενα για αναβατες 85 κιλων περιπου. Παραπανω κιλα απαιτουν πιο πολλα αλογα, αλλα το πιο σωστο ειναι να κατεβουμε εμεις στα σωστα κιλα μας και για λογους φυσικης καταστασης παρα να ανεβαινουμε τις κατηγοριες γιατι βαριομαστε να κανουμε λιγη ασκηση. Εξαλλου μιλαμε για εντουρο, μια καποια φυσικη κατασταση καλο θα ηταν να υπαρχει.
Αλλη αναλυση στο θεμα εντουρο δεν θα κανω, οι εταιριες εξελισσουν καθε χρονο τα μοντελα τους και ειναι αδυνατο να ειναι καποιος ενημερος αν δεν το παρακουλουθει συνεχεια.
Εκτος αυτου ειναι πολυ μεγαλο θεμα για να το καλυψουμε σε μερικα ποστ, οποιες ερωτησεις ειτε γενικου ειτε ειδικοτερου ενδιαφεροντος ειναι παντα ευπροσδεκτες αφου μερικα πραγματα ουτε ατομα που ασχολουνται χρονια με τον χωρο δεν τα εχουν σκεφτει.
Για περαιτερω αποριες και αναζητηση παραθετω λινκ με την εκαστοτε συζητηση για πιο πολλες λεπτομερειες.
Ποιο διτροχο να παρω για καθημερινη μετακινηση
Επιλογη μεταφορικη μεσου αλλα και Enduroπλου
2χρονο vs 4χρονο
Τι να προσεξω σε μετχ/νο εντουρο.
Αυτα για μια γρηγορη αναφορα αλλα υπαρχουν γενικα στο φορουμ και αλλες ερωτησεις που καλυτπουν πλλες αποριες, οπως και αν εχει η αγορα μιας μηχανης ενα πραγμα εμπεριεχει σιγουρα και αυτο ειναι το ψαξιμο.