από ZooL » 19 Απρ 2008, 21:29
Φίλε panmil1, στην φάση της κατάβασης που λες (με πάγο, χιόνι κλπ), όλα τα αυτοκίνητα είναι πρακτικά τα ίδια, ανεξαρτήτως του αν είναι δικίνητα ή τετρακίνητα, ή αν έχουν παραδοσιακά συστήματα μετάδοσης ή τα χίλια-δυό ηλεκτρονικά.
Ισχύει πράγματι ότι αν υπάρχουν κοντές σχέσεις βοηθάνε, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο επειδή ο κινητήρας μπορεί να "φρενάρει" πολύ πιο αποτελεσματικά - το γεγονός αυτό δηλαδή δεν έχει σχέση με την τετρακίνηση αυτή καθ' αυτή. Και εδώ πάντως, από τη στιγμή που θα μπλοκάρουν οι τροχοί τελείωσες...
Επίσης, στα κατηφορικά κομμάτια κατά κανόνα γλιστράς με τους τροχούς ακινητοποιημένους, οπότε τα ηλεκτρονικά πρακτικά δεν μπορούν να αντιληφθούν διαφορετικές ταχύτητες στους άξονες. Που και να μπορούσαν δηλαδή, με το να εμπλακεί ο πίσω άξονας δεν θα άλλαζε κάτι... οι τροχοί είπαμε είναι ήδη ακινητοποιημένοι.
Η κατευθυντικότητα τέλος (και το πως να μείνεις μακριά από το χαντάκι), εξαρτάται από την δυνατότητα πρόσφυσης των μπροστινών τροχών - αν μπλοκάρουν αυτοί, συμπαρασύρουν και τους πίσω σε ολίσθηση και ξεκινάς να πηγαίνεις όπου σε οδηγήσει η αδράνεια σου...
Συνεπώς στην κατηφόρα με πάγο ή χιόνι, μόνο τα κατάλληλα λάστιχα και οι αλυσίδες κάνουν τη διαφορά.
Χ.
'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt_____
JPForum.gr - το Ελληνικό Jeep forum