Φίλε Free?lander γειά.
Τι να πρωτοπεί κανείς για το κεφάλαιο αυτό ε;
Ανήκει και το δικό μου αυτοκίνητο στη κατηγορία των αριθμών σασί κατασκευής 2001 που ανέφερες με τη μόνη διαφορά βέβαια οτι εγώ το έχω περάσει το κακό στα 60.000 το χειμώνα που μας πέρασε.
Υποτίθεται οτι μια απο τις αλλαγές που έκανε η LR το 2001 στα freelanders εκτός απο τις νέες 6άκτινες ζάντες, τα λευκά φλας τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, του συστήματος μετάδοσης και άλλα εξωτικά, ήταν και η αναβάθμιση του κυκλώματος ψύξης. (έτσι πίστευα και εγώ).
Κανείς δεν ξέρει ακριβώς και με σιγουριά όμως τι είδους αναβάθμιση ήταν αυτή και άν περιλαμβάνει και την αλλαγή των κολάρων του σχεδίου, αφού εδώ τα συνεργεία που ασχολούνται με LandRover έχουν μοντέλα μέχρι και του 2004 με καμένες φλάντζες ! (Του 2005 τα βγάζω απέξω μιας και ακόμα δεν έχουν κάνει τα απαιτούμενα χιλιόμετρα, θα δείξει)
Άρα ότι κι αν έκαναν σίγουρα δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Ο θερμοστάτης με το «καβούκι» του θέλει αλλαγή πάντως. Σίγουρα!
Είχα τσεκάρει το ρυθμό και τις συνθήκες που λειτουργούσαν τα 2 βεντιλατέρ με τον παλιό και μετά με το νέο θερμοστάτη. Καμία σχέση. Φυσικά θεωρώ περιττό να πώ οτι το όργανο θερμοκρασίας είναι απλά διακοσμητικό αφου μόλις 2 λεπτά μετα την εκκίνηση της μηχανής πάει στη μέση και μένει εκεί ακίνητο για πάντα! Αυτό το ξέρεις και εσύ φαντάζομαι.
Πρόσφατη ιστορία: Κάποιος ιδιοκτήτης καινούργιου Freelander ΜΥ 2005 που γνώρισα πρόσφατα παρατήρησε οτι το όργανο θερμοκρασίας δούλευε πολύ διαφορετικά από τα δικά μας. Συγκεκριμένα έβλεπε συνεχώς ανεβασμένη την θερμοκρασία (πάνω από τη μέση) και μάλιστα μερικές φορές που έμπλεκε στην κίνηση της πόλης ο δείκτης πήγαινε στα κόκκινα. Απώλεια ψυκτικού ή άλλες παρενέργειες δεν είχε, άλλωστε είχε κάνει μόλις μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα.
Τις φυσιολογικές κατά πολλούς αυτές ενδείξεις του οργάνου τις αντιμετώπισε η αντιπροσωπεία που επισκέφτηκε με... αντικατάσταση της βαλβίδας του οργάνου ώστε να δείχνει πάντα normal.
(Πώς το κάνανε αυτό οι άνθρωποι; )
Ίσως δηλαδή ο άνθρωπος είχε επιτέλους ένα εργοστασιακό σωστό όργανο μέτρησης θερμοκρασίας και οι μάστορες του βάλανε το παλιό που τα δείχνει όλα καλά...
Για τα κολάρα δεν έχω να πώ κάτι, το σχέδιο που βρήκες το είχα διαβάσει παλιότερα αλλά μου φαίνεται λίγο πατέντα για να είμαι ειλικρινής και ύστερα πρέπει να ξέρεις να το κάνεις καλά.
Εγώ αυτά που έκανα και πάντα προαιρετικά, είναι αντικατάσταση θερμοστάτη, αντλίας νερού και δοχείου νερού με νέα τάπα καθώς το παλιό είχε μετατραπεί σε χύτρα ταχύτητας.
Φυσικά στο νέο δοχείο νερού έχω γράψει: “Δεν Ξεχνώ”, το ελέγχω σε εβδομαδιαία βάση πρίν και μετά τα μεγάλα ταξίδια και πάντα αφήνω τον κινητήρα στο ρελαντί για μερικά λεπτά μετά από δύσκολα και πολλά χιλιόμετρα. Με όλα αυτά έχω φτάσει τα 80.000 χλμ χωρίς το παραμικρό.
Το αιρ-κοντίσιον το ανοίγω ελάχιστα και ποτέ όταν η μηχανή είναι κρύα. Στόχος άλλωστε δεν είναι να ζεστάνουμε τη μηχανή γρηγορότερα αλλά να την ψύξουμε αποτελεσματικότερα.
Όσο για την προσθήκη επιπλέον οργάνων μέτρησης στάθμης υγρών και θερμοκρασίας, είναι μια καλή ενέργεια αλλά έχω τη γνώμη οτι από τη στιγμή που σε ένα freelander αρχίζει και κατεβαίνει η στάθμη του ψυκτικού σε σημείο που να γίνεται αντιληπτή είτε με το μάτι είτε με κάποιο όργανο, είναι θέμα χρόνου η επίσκεψη στο συνεργείο για αντικατάσταση φλάντζας. (στην καλύτερη περίπτωση, γιατί μην ξεχνάμε και τα ραγισμένα μπλόκ και κεφαλές).
Μιας και το δικό σου δεν έχει φτάσει ακόμα τα 60.000 χλμ και επειδή μάλλον θα είσαι εκτός εγγύησης καλό θα είναι να αλλάξεις και εσύ κάποια ή όλα από τα παραπάνω σε ένα καλό συνεργείο και να έχεις το νού σου.
Χαιρετώ και σου εύχομαι πραγματικά να γλιτώσεις τα γνωστά τρεχάματα:
http://www.off-road.gr/PNphpBB2-viewtopic-t-1784.html