από dista » 02 Δεκ 2005, 12:43
Ενημέρωση για τη συνάντηση στην ΕΘΕΑ.
Έγινε χθές 1/12/05 η συνάντηση στην ΕΘΕΑ για τους Τεχνικούς Κανονισμούς των αγώνων TR και Αντοχής του 2006 με συμμετέχοντες τους κ. Νάσο Παπακώστα για την ΕΘΕΑ, Σπύρο Κατσιμαλή για τα TR, Αλέκο Αποστολίδη – Σπύρο Δουκέρη – Γιώργο Ραπτόπουλο για τα Αντοχής, Σταύρο Καραφωτιά – Δημήτρη Σταθάκο σαν παρατηρητές για τους αγωνιζόμενους με αυτοκίνητα και Δημήτρη Μεγαλοοικονόμου σαν παρατηρητή για τους αγωνιζόμενους με μηχανές.
Κατ’αρχήν ζητήθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους να ισχύσουν για τη νέα χρονιά δύο ανεξάρτητοι Τεχνικοί Κανονισμοί εξηγώντας και τη διαφορετική φιλοσοφία των δύο θεσμών. Ο εκπρόσωπος της ΕΘΕΑ κατανοώντας τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους δύο θεσμούς ζήτησε να υπάρχουν τουλάχιστον κοινές κατηγορίες και στους δύο για να είναι πιο απλά και ξεκάθαρα τα πράγματα, αφού και οι δύο απευθύνονται στα ίδια αυτοκίνητα, και να μπορούν οι οργανωτές να διαμορφώνουν το «παιχνίδι» με άλλους τρόπους (ειδικό κανονισμό, στήσιμο αγώνα κλπ) και όχι τις κατηγορίες.
Από εκεί και πέρα έγινε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε να συνταιριάξουν οι δύο κανονισμοί, των TR και των αποφάσεων από τη συγκέντρωση στον Ατταρτ, με τα ακόλουθα αποτελέσματα.
Για την απλή κατηγορία, που στο εξής θα ονομάζεται NORMAL, επιτρέπονται.
1. Ανακλινόμενα μπάγκετ, ζώνες 4 σημείων απλές (ΟΧΙ FIA) και Roll Bar που θα είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θα βάλει η ΕΘΕΑ.
2. Οποιοδήποτε Roll Bar ή άλλη προστατευτική διάταξη που υπάρχει από τον κατασκευαστή στα ανοικτά αυτοκίνητα δεν σε αλλάζει κατηγορία.
3. Μπλοκέ.
4. Ελαστικά, αρκεί να μην αλλάξουν τα χαρακτηριστικά της ζάντας του κατασκευαστή και να μη προεξέχουν του αμαξώματος.
5. Ποδιές
6. Εξάτμιση, μετά το χταπόδι.
7. Μέχρι 2 ρεζέρβες.
8. Στην ανάρτηση μόνο ελατήρια και αμορτισέρ χωρίς αλλαγή σημείων στήριξης στο αμάξωμα. Οι προσθήκες σε ελατήρια και αμορτισέρ επιτρέπονται.
9. Ποδιές και προστατευτικά.
10. Προβολείς
11. Πολλές ακόμα ελευθερίες μικρότερης σημασίας που πλέον θα περιγράφονται αναλυτικά στον τεχνικό κανονισμό για να μην υπάρχουν διαφωνίες.
Για την μεγάλη κατηγορία, που στο εξής θα ονομάζεται OPEN, επιτρέπονται τα πάντα σχεδόν. Ένα σημείο που θέλει προσοχή εδώ είναι με τα λάστιχα, τα οποία δεν πρέπει να προεξέχουν πάνω από 15 εκ. από τα φτερά του αμαξώματος και που πρέπει να είναι καλυμμένα με φτεράκια για ένα τόξο τουλάχιστον 60 μοιρών.
Για όλα τα αυτοκίνητα τώρα.
Προσοχή θέλει στους προφυλακτήρες που είναι υποχρεωτικοί για όλα τα αυτοκίνητα (πάντα ήταν σε όλους τους αγώνες) και που θα πρέπει να είναι ασφαλείς για πεζούς (μπορούν να είναι του κατασκευαστή ή χειροποίητοι οι οποίοι να μην έχουν για παράδειγμα αιχμηρά σημεία ή γωνίες και να καλύπτουν και τις γωνίες του αμαξώματος).
Τα ράουλα του εργάτη, τα οποία δεν πρέπει να προεξέχουν του προφυλακτήρα (πρέπει να αφαιρεθούν ή να αντικατασταθούν με γλύστρα).
Ο κοτσαδόρος δεν πρέπει να προεξέχει του αμαξώματος ή του προφυλακτήρα, αλλιώς θα πρέπει να αφαιρεθεί.
Βάση ρεζέρβας και γενικά ότι προεξέχει.
Είναι υποχρεωτικά τα σημεία ρυμούλκησης εμπρός και πίσω.
Γενικά έγινε μια μαραθώνια συζήτηση μέσα σε πολύ καλό κλίμα με όλες τις απόψεις να ακούγονται και βασικό κριτήριο τη θέληση όλων να μπουν νέοι οδηγοί στους αγώνες αυτούς. Με δεδομένο την απόφαση της ΕΘΕΑ για κοινές κατηγορίες, πιστεύω πώς έγινε από όλες τις μεριές το καλύτερο δυνατό, με αμοιβαίες υποχωρήσεις και συμβιβασμούς για να ταιριάξουν δύο τόσο διαφορετικοί τεχνικοί κανονισμοί. Από τη μεριά του Αντοχής κάποια πράγματα πέρασαν (μέτρα ασφαλείας κλπ) και κάποια όχι (το βασικό θέμα με την αυτονομία, αν και συζητήθηκε διεξοδικά δεν βρέθηκε μια φόρμουλα για να μπεί στον κανονισμό, το ίδιο και για τα λάστιχα). Από τη μεριά των TR πάλι έγιναν αρκετές υποχωρήσεις, ξεκαθάρισαν αρκετά πράγματα με τη Normal κατηγορία κυρίως αλλά και τα μέτρα παθητικής ασφάλειας.
Κάποιοι θα είναι ευχαριστημένοι και κάποιοι δυσαρεστημένοι από τους οδηγούς, τουλάχιστον όμως έχουμε κάποιους κανόνες σταθερούς και ξεκάθαρους για όλη τη χρονιά.
Πιστεύω τέλος ότι έγινε το καλύτερο δυνατόν από όλες τις πλευρές για να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Για σενάρια διαπλοκής κλπ. που άκουσα και διάβασα, να σας διαβεβαιώσω ότι εγώ προσωπικά δεν αντιλήφθηκα κάτι και να είστε σίγουροι πως αν καταλάβαινα κάτι, πρώτος εγώ θα το φώναζα.
Τέλος να ευχαριστήσουμε την ΕΘΕΑ που μας δέχτηκε σαν παρατηρητές και που ζήτησε και άκουσε τις απόψεις και θέσεις μας καθώς και τον κ. Αποστολίδη που το κανόνισε.
Θα παρακαλέσω τους υπόλοιπους που παραβρέθηκαν να πουν και αυτοί την γνώμη τους και να συμπληρώσουν κάτι που ενδεχομένως ξέχασα.
Δημήτρης Σταθάκος.