Λεπόν,
ορισμένες επισημάνσεις όσο αφορά την calmini και κάποιες μετρήσεις που έκανα στα πισινά ελατήρια της, καθώς και μια αλλαγή που τελικά φαίνεται οτι άξιζε τον κόπο.
Η αλλαγή αφορά τα πισινά αμορτισέρ όπου τοποθέτησα χειροποίητα της Κρητικής εταιρείας
Bi-Mors.
Πολύ γνώση, όρεξη και μεράκι απο τους υπευθύνους της.
Τα Calmini ήταν 60cm ανοιχτά και 31 κλειστά.
Αυτά που έφτιαξα εγώ είναι κατα ~2cm κοντύτερα, δλδ, 58/29cm αντίστοιχα.
Ο λόγος που έγιναν κοντύτερα τα αμορτισέρ είναι ο εξής:
Με calmini και κρεμασμένο τον άξονα, -παρόλες τις προσθήκες των +3cm πίσω- το ελατήριο δεν πατούσε σωστά, αλλά ψιλο-αιωρούταν, κοινώς δεν υπήρχε προφόρτιση καθόλου.
Αυτό τεχνικά (αφού μου εξήγησαν) δεν είναι σωστό και το ελατηριο πρέπει να έχει έστω μια μικρή προφόρτιση.
Εκριναν οτι έπρεπε να κοντύνει λίγο το αμορτισέρ για να μπορεί να δίνει έστω αυτή τη μικρή προφόρτιση.
Αυτή η διαφορά παρούσιάζεται και φαίνεται πολύ καλύτερα στο περπάτημα του αυτοκινήτου γενικότερα.
Το συζυτήσαμε και το δέχτηκα..... δεν έγινε και τίποτε αν χάσω ~2cm κρέμασμα, θα δουλέυει locker.
Τα ευχάριστα τώρα που συνοδέυουν αυτή την επιλογή κάποιου
Βι-Mors είναι αρκετά:
Καταρχήν δε τα πετάς
ποτέ διότι επιδέχονται επισκευή στα πάντα τους.
Μπορεί κάποιος, σε περίπτωση που κάτι δε του αρέσει απο την αρχική ρύθμισή τους, να ζητήσει την αλλαγή της ρύθμισής τους σε πιο σφιχτό/χαλαρό και όλα Οκ.
Πάντα όμως για να κατασκευαστεί κάτι πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης.
Για να γίνω πιο σαφής αυτό που ζήτησα/κουβέντιασα εγώ ήταν το να μη χάσω τόσο τα off-road χαρακτηριστικά του, όσο το να γίνει το αμάξι πιο γλυκό στην ασφαλτο και στα γνωστά σαμαράκια και λακούβες της πόλης και πολλές φορές και της Εθνικής.
Βγάλαμε τα Calmini, τα μετρήσαμε, και αλλάξαμε τις καμπύλες που έπρεπε στα δικά μας.
Το αποτέλεσμα (1η μέρα σήμερα) είναι να είναι πιο "γλυκό" το αμάξι στο πίσω μερός και να απορροφά αισθητά καλύτερα απο πρίν.
Θέλουν μερικά χλμ για να στρώσουν, περίπου 1500-2000 χλμ.
Αν δε μου αρέσει και μετά, απλώς θα αλλάξουμε τις ρυθμίσεις.
---------------------------------------------------------------------------------
Τέλος, η μέτρηση στα πισινά ελατήρια calmini.
Είναι 157 lbs/in ή αντίστοιχα (αν θυμάμαι σωστά) ~23 κιλά στον πόντο.
Βγάζοντας το πίσω δεξία έβλεπες εμφανέστατα οτι οι σπείρες είχαν σημάδια που δήλωναν οτι έβρισκε η μιά σπείρα με την άλλη.
Στο αριστερό συνέβαινε κατα λίγο λιγότερο, αλλά δε μας άρεσε καθόλου.
Το μήκος τους μετρήθηκε στους 37 πόντους.
Θα υπάρξουν ορισμένες μετρήσεις ακόμα στα μπροστινά αμορτισέρ Calmini, όπως και στα εργοστασιακά ελατήρια του GV.
Σε εύλογο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθούν και μπροστινά Bi-mors στο εργοστασικό όμως μήκος με τις προσθήκες Calmini.
Αυτά για την ώρα.