Να πω κι εγώ τη χαζομάρα μου:
Αγαπητέ ekarpod, νομίζω πως κρίνεις εξ ιδίων των αλλότρια
Για την ακρίβεια, νομίζω πως η σύγκρισή σου είναι μεν σωστή στα πλαίσια του κόσμου των LR, αλλά και μάλλον άδικη αν επιχειρήσεις να γενικεύσεις το συμπέρασμά σου.
Ο V8 των 3.9lt που σχεδιάστηκε κάπου στις αρχές του '90 (αν δεν κάνω λάθος), μπορεί όντως να είναι, όπως λες, σαφώς καλύτερος από τους σύγχρονους κινητήρες diesel που υπάρχουν ως επλογές στα LR.
Λογικότατο νομίζω, γιατί αφενός μεν οι νέοι κινητήρες έχουν τον μισό σχεδόν κυβισμό, αφετέρου δε είναι σχεδιασμένοι με εντελώς διαφορετική λογική: πλέον, εκτός των επιδόσεων, λαμβάνονται υπόψη ως σημαντικές παράμετροι και οι νέες απαιτήσεις περί εκπομπών ρύπων (Euro4 κλπ).
Άσε δε που τότε (επί V8] οι κινητήρες είχαν να κινήσουν γενικά ελαφρύτερα αυτοκίνητα από τα σημερινά, που είναι φορτωμένα με τα χίλια δυό...
Σε ένα πιο αντικειμενικό παράδειγμα για συγκρίσεις λοιπόν, σαν κι αυτό που ανέφερε ο diamond παραπάνω, νομίζω πως όντως επιβεβαιώνεται η φήμη των ροπάτων diesel που ταιριάζουν γάντι στο off-road.
diamond έγραψε:Νέο Cherokee 3.7 βενζίνη
κατανάλωση 18λ/100 (μέση)
ροπή ψηλά 31,4νμ/4000 και στα χαρτιά και σε αίσθηση.
Νέο Cherokee 2.8 diesel
κατανάλωση 11,5λ/100 (μέση)
ροπή 46 κιλά στις 2000 στρ με αίσθηση ότι οδηγάς σαφώς γρηγορότερο αμάξι από το 3,7 παρά τα 33 παραπάνω άλογα της βενζίνης
Και ακόμη και στη Αμερική, την χώρα των cubic inches, εδώ και κάποια λίγα χρόνια που έχουν ανακαλύψει το diesel έχουν πάθε την πλάκα τους.
Κι έχουν αρχίσει και επ' αυτού βεβαίως τις γνωστές υπερβολές:
http://www.everytime.cummins.com/every/ ... ins600.jsp
Χ.