Άνοιξα αυτό το θέμα για να ξεκαθαρίσουμε - διευκρινίσουμε μερικά πράγματα για τις κατηγορίες και κυρίως για το τι επιτρέπεται να αλλαχθεί – “πειραχθεί” στα αυτοκίνητα 4Χ4. Ο γενικός κανονισμός, πιστεύω, αφήνει αρκετά θέματα ανοικτά που μπορούν να ερμηνευτούν διαφορετικά και που καλό είναι να τα ξεκαθαρίσουμε ώστε να μην έχουμε ξανά γκρίνιες.
Να βάλω λοιπόν μερικά θέματα που σκέφτηκα εγώ και βάλτε και σεις ότι άλλο νομίζετε ότι πρέπει να δούμε.
- Κινητήρας: Επιτρέπονται αλλαγές – βελτιώσεις ? Σαν παραδείγματα βάζω κατ’αρχήν μερικά απλά: Φίλτρο ελεύθερο, μπουζοκαλώδια, μπουζί, ρυθμιστής πίεσης βενζίνης, ηλεκτρικό βεντιλατέρ κλπ. Και μερικά πιο “μεγάλα”: χταπόδι, εκκεντροφόρο, καταλύτη, εξάτμιση, μεγαλύτερο ή άλλης μάρκας κινητήρα κλπ.
- Αναρτήσεις: Επιτρέπονται οι προσθήκες στα ελατήρια και τα αμορτισέρ αν πιάνουν στο ίδιο σημείο με τα μαμά? Πχ. μια προσθήκη αμορτισέρ (πυργάκι) πιάνει στις ίδιες βίδες που πιάνει η νορμάλ βάση του αμορτισέρ αλλά κατεβάζει τη βάση αυτή κατά κάποιους πόντους. Τι γίνεται με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ή με εξωτερική μπουκάλα, αλλάζει η αρχή λειτουργίας ?
- Αμάξωμα: Προφυλακτήρες χειροποίητοι ή άλλου κατασκευαστή, body lift, ενισχύσεις στο σασί, αμορτισέρ τιμονιού, αλλαγή – τροποποίηση πανάρ, προστατευτικά για τους μαρσπιέδες και πολλά ακόμα φαντάζομαι.
- Εξοπλισμός: Ρεζέρβες, προβολείς κλπ.
Θα ήθελα ακόμα την άποψη των οργανωτών για το τι βλέπουν να ισχύει την επόμενη χρονιά. Αν σκοπεύουν να αλλάξουν κάποια πράγματα στις κατηγορίες και κυρίως στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Η πρότασή μου είναι να γίνει πιο ελαστικός ο κανονισμός στο θέμα αυτό για να φτιαχτούν προοδευτικά τα αυτοκίνητα, αφού λίγοι είναι αυτοί που διαθέτουν τα χρήματα να τα φτιάξουν με τη μία. Θα μπορούσαν, ίσως, να ισχύουν κάποια πράγματα προσθετικά για την αλλαγή κατηγορίας. Δεν έχει νόημα να βάλει κάποιος μόνο καθίσματα πχ. χωρίς ανάρτηση. Αν βάλει την ανάρτηση θα πρέπει να φτιάξει και τον κινητήρα. Αν φτιάξει τον κινητήρα θα πρέπει να φτιάξει και την εκπνοή του (εξάτμιση, καταλύτη). Αν βάλει και ζώνες θα πρέπει να βάλει και κλωβό. Και πάει λέγοντας. Με ένα – δύο μόνο από αυτά δεν έχει ελπίδες ή γίνεται το πράγμα επικίνδυνο. Και στο κάτω κάτω ποιος θα είναι πιο ξεκούραστος και ποιο ασφαλής σε έναν αγώνα, αυτός με μια καλή ανάρτηση ή αυτός με ένα ζευγάρι ανακλινόμενα μπάγκετ Μήπως θα πρέπει να το δούμε σε μια πιο μακροχρόνια βάση με μεγαλύτερες ελευθερίες στην αρχή για να αρχίσουν να φτιάχνονται σιγά σιγά αυτοκίνητα πραγματικά Raid Με τη παρούσα κατάσταση φοβάμαι ότι θα έχουμε λίγα πραγματικά Raid, μερικά ψευτο-Raid και πολλά 4Χ4 που δεν θα αποφασίζουν ή δεν θα μπορούν για διαφόρους λόγους να περάσουν στα Raid .
Θα μου πείτε, τι θα γίνει με τα τελείως μαμά αυτοκίνητα. Ας μη κρυβόμαστε, ένα απλό καθημερινό αυτοκίνητο θα έρθει απλά για να δει τι παίζει, να κάνει τι βόλτα του, να περάσει καλά, να πάρει τη μυρουδιά αλλά δεν μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε έναν αγώνα σαν του Πηλίου ή σαν τον 24ωρο. Δεν μπορεί να έχει απαιτήσεις χωρίς να κάνει κάποιες μετατροπές και να χώσει μερικά χρήματα .
Το θέμα είναι που βάζουμε τη διαχωριστική γραμμή για να μπορέσουμε να πάμε αυτούς τους αγώνες εκεί που ονειρεύονται κάποιοι από εμάς . Αν βάλουμε πολύ ψηλά τον πήχη από την αρχή (όπως θεωρώ ότι έχουμε κάνει) ίσως να μη τον περάσουμε ποτέ .
Συγγνώμη αν σας κούρασα αλλά με προβληματίζανε όλα αυτά και είπα να μοιραστώ μαζί σας .
ΥΓ. Θα ήθελα πάντως και μια απάντηση από τους υπεύθυνους για να δούμε τι άλλο θα φτιάξουμε στο αυτοκίνητο μιας και έρχονται, όπως όλα δείχνουν, βαρβάτοι αγώνες .