από zman » 23 Νοέμ 2005, 01:31
jimmy...
Ολα αυτα ειναι σπορ quads και δεν εχουν καμμια απολυτως σχεση με το θεμα για το οποιο εγινε ολοκληρη ιστορια.
Δεν εχω καμμια σχεση με οδηγηση σπορ quads σε πιστα και δεν αμφιβαλλω οτι θα μου επαιρνε μερικα χρονια να συνηθισω.
Το Arctic του τεστ του Κωστα οπως και το 650 ειναι utility ATV's και ο σκοπος τους ειναι βασικα η κινηση με μεγαλα φορτια σε συνθηκες ακτος δρομου (εκτος χωματοδρομου) δηλαδη σε βραχια, ποταμια, κορμους,χιονια, παγους, και υπερβολικες κλισεις εως κανονικο trial. Ζυγιζουν 300-350 κιλα περιπου και βγαζουν 35-60 αλογα αρα οπως καταλαβαινεις δεν ειναι φτιαγμενα για ταχυτητα ουτε ευκινητα. εχουν τωρα τελευταια σχεδον ολα ανεξαρτητη πισω αναρτηση η οποια ειναι σχετικα μαλακη και δινει την ικανοτητα να κινουνται πολυ γρηγορα σε δυσκολες πλαγιες και αναβασεις, διατηρωντας επαφη με το εδαφος πανω απο φυτεμενα βραχια, δεντρα κλπ. εκει οπου ενα ATV με μονοκομματο αξονα χανει την επαφη αρα και τη δυνατοτητα να μεταφερει ισχυ στο εδαφος. Και παλι σε αυτες τις συνθηκες ενα σπορ quad πισωκινητο ελαφρυ και αλυσιδατο αλλα με ανεξαρτητη αναρτηση θα μπορουσε να ειναι πιο γρηγορο (οπως το καινουριο Outlaw) αλλα σε συνθηκες regularite' και σε πολυ μεγαλες αποστασεις η ανεση του αναβατη σε συνδυασμο με την ευκολια προσπελασης εμποδιων και τη μεγαλη χωρητικοτητα εξοπλισμου θα ειχαν πολυ περισσοτερες ελπιδες (μιλαμε για 500+ την ημερα για πανω απο δυο ημερες).
Οποτε απ'οτι καταλαβεινεις, η ικανοτητα του Κωστα στην πιστα ειναι το τελευταιο πραγμα που εχει σημασια στην αξιολογηση αυτης της κατηγοριας η οποια μπορει να κριθει με απλες γνωσεις γυρω απο τις προδιαγραφες του καθε οχηματος και τις επιδοσεις του σε συγκεκριμενα τεστ αναριχησης, υπερπηδησης εμποδιων, ελξης κλπ. Τα πραγματα που αποκτουν σημασια ειναι για παραδειγμα η κατασκευη του συστηματως μεταδοσης και πιο συγκεκριμενα των συμπλεκτων και το πως συνεργαζονται με τον κινητηρα, η δυνατοτητα του συστηματος τροφοδοσιας να προσαρμοζεται σε μεγαλες υψομετρικες και θερμικες μεταβολες, ο τροπος εμπλοκης της εκαστοτε τετρακινησης οταν αυτη χρειαστει. η αποσταση απο το εδαφος των εισαγωγων αερα για τον κινητηρα και το κιβωτιο, η τοποθετηση των περιφερειακων εξαρτηματων και η ασφαλης προστασια τους απο κτυπηματατα στην προσοψη και κατω απο το σασι, η αντοχη των φρενων, τα εφεδρικα συστηματα πεδησης και υποβοηθησης πεδησης κλπ.
Μετα βεβαιως πρεπει κανεις να κρινει τηναξιοπιστια, την ποικιλια και διαθεσιμοτητα αξεσουαρ και ανταλλακτικων απο την καθε εταιρεια, την εγγυηση, το δικτυο τεχνικης υποστηριξης, την ευκολια επισκευης στο υπαιθρο απο τον ιδιοκτητη κλπ.
Βεβαια και η τιμη παιζει ρολο.
Ολα αυτα δεν εχουν καμμια σχεση με την οδηγηση οποιουδηποτε σε οποιαδηποτε πιστα, ακομα και σε διαδρομη GNCC 15 χιλιομετρων. Πιο ευκολα μπορει να κανει αξιολογηση ενας οδηγος αυτοκινητου. Αν μιλαμε λοιπον για σοβαρα εργαλεια, πρεπει να εχουμε την ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ πειρα και οχι για παραδειγμα την περισσοτερη.