Γεια χαρά,
Εδώ και καιρό - όπως και πολύς κόσμος - αντιμετωπίζω κάποια προβλήματα κατανάλωσης με το Hyundai Tucson που έχω. Στην ουσία δεν πρόκειται περί πραγματικών προβλημάτων (σε ό,τι αφορά την κατηγορία των SUV) μιας και η κατανάλωση κυμαίνεται περί τα 12lt/100km, αλλά απόκλισης από τις χαρακτηριστικές τιμές που αναγράφονται στα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου τόσο στα διαφημιστικά φυλλάδια που διανέμονται από πλευράς αντιπροσώπου όσο και στην διαδικτυακή σελίδα της HYUNDAI (περίπου 10 και κάτι lt/100 σε αστικό κύκλο, 6.8lt/100km σε εκτός πολής κύκλο κλπ). Παρ΄όλα αυτά, δοκίμασα το εξής και παρατήρησα κάποιες σχετικά σημαντικές διαφορές : έκλεισα τον αυτόματο κλιματισμό (και δεν εννοώ το aircondition αλλά το καλοριφέρ !) και ως δια μαγείας η κατανάλωση ήρθε στα ίσια της. Οι τιμές σταθεροποιήθηκαν, άλλαζαν όποτε υπήρχε αυξημένη κατανάλωση και επανερχόντουσαν όταν το αυτοκίνητο δεν ζοριζόταν (δηλ. σε τμήμα με απόλυτη ευθυγραμμία και χωρίς διέλευση από καμπύλα τμήματα). Το πράγμα δείχνει αρκετά περίεργο για αυτό και θα ήθελα τα φώτα σας. Έχω εγκαταστήσει ένα φίλτρο Κ&Ν και η σκέψη μου (ίσως και άκυρη) ήταν η εξής : πιθανότατα λόγω ζήτησης θερμού αέρα (ενεργοποίηση κλιματισμού) το αυτοκίνητο να αναγκαζόταν να τραβήξει περισσότερο αέρα. Έτσι, αυτό είχε ως αποτέλεσμα την εισροή αυξημένης ποσότητας (έχει σχέση το καλοριφέρ με το φίλτρο αέρα ; ) που σε συνδυασμό με το φίλτρο ελευθέρας, έδιναν ουσιαστικά "ένδειξη" στον αισθητήρα air-flow που με τη σειρά του (μέσω διαδικασίας μίγματος αυξημένου αέρα-βενζίνης για την καύση) ανέβαζε την κατανάλωση του αυτοκινήτου (τραβηγμένα πράγματα ; ). Το ίδιο και με την εκκίνηση : δεν άνοιξα τον κλιματισμό (ζεστό αέρα) και ξεκίνησα απευθείας. Το αυτοκίνητο ήρθε στη σωστή θερμοκρασία πολύ πιο γρήγορα και η κατανάλωση κυμάνθηκε σε αρκετά λογικά επίπεδα. Ισχύει κάτι από τα παραπάνω ή οι θεωρήσεις μου είναι λάθος εξαρχής και εν πάσει περιπτώσει, τι κατά τη γνώμη σας συνέβη ;
Ευχαριστώ,