Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Τρίτος γύρος επάθλου Trial 4X4 Fedima Cup: Ύπατο 16 Μαρτίου


Λίγο πριν τον αγώνα στο εμπόδιο της Κ1

Μια ιδιαίτερα θεαματική Κυριακή, έζησε ο κόσμος των Trial 4Χ4 στην οργάνωση του Off-Road.gr.
Οι 26 τραιαλίστες  του θεσμού, προσπάθησαν για το καλύτερο και πέτυχαν να αποδείξουν ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο, προκαλώντας τις επευφημίες των εκατοντάδων θεατών που ήταν εκεί για να τους παρακολουθήσουν!

Η ιδανική περιοχή πάνω από το χωριό Ύπατο, αποτέλεσε το πεδίο της μάχης για μια ακόμα φορά.
Τα εμπόδια, ανέβηκαν πολλά «κλικ» πάνω τόσο σε δυσκολία όσο και σε μήκος. Η οργάνωση εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τους φετινούς κανονισμούς και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής, απαιτώντας ιδιαίτερη δεξιοτεχνία και τεχνική από τους αγωνιζόμενους.

Έχοντας ξεφύγει πλέον, από τις κλειστές τεχνητές πίστες με τα μικρά σε διάρκεια εμπόδια, το παιχνίδι των Trial γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον.
Οι συμμετέχοντες είχαν να αντιμετωπίσουν εμπόδια μεγάλης διάρκειας, που απαιτούσαν όχι μόνο σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου αλλά ακόμα περισσότερο μυαλό και στρατηγική. Εμπόδια που δημιουργήθηκαν με ιδιαίτερη προσοχή, με στόχο το θέαμα και την απαίτηση τεχνικής οδήγησης.



Top Cannibal - Παναγιώτης Συκαράς στο δρόμο για τη νίκη


Ξεχωριστή ήταν η χάραξη των διαδρομών για κάθε κατηγορία, ώστε να εκμεταλλευτεί τις ιδιαιτερότητες του κάθε επίπεδου εξέλιξης των οχημάτων.

Στον αγώνα αυτόν, δοκιμάστηκε για πρώτη φορά η αλλαγή στον κανονισμό που φροντίζει ώστε να διατηρεί τις ισορροπίες κατά τη διάρκεια του αγώνα και να μην παρουσιάζονται τα παλαιότερα φαινόμενα, όπου συμμετέχων που είχε παρακάμψει το εμπόδιο πριν τη μέση του, να έχει λιγότερες ποινές από άλλον που προσπάθησε και έφτασε μέχρι το τέλος.

Οι αγωνιζόμενοι ξεκινούν το κάθε εμπόδιο με μια προκαθορισμένη ποινή, ανάλογη με τις «πόρτες» της δοκιμασίας και κάθε φορά που ο συμμετέχων φτάνει σε μια από αυτές αφαιρούνται οι ανάλογοι βαθμοί. Έτσι εξασφαλίζεται ότι αυτός που θα φτάσει πιο μακριά, θα έχει και τις λιγότερες ποινές.

Είμαστε στην καλύτερη εποχή που έχει γνωρίσει ο θεσμός μέχρι τώρα στην χώρα μας!
Το παιχνίδι ξεκίνησε με την Κ1 – Παραγωγής, με τους συμμετέχοντες της κατηγορίας να έχουν να αντιμετωπίσουν μια φυσική πλαγιά.
Τα αυτοκίνητα της Κ1, είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κατάσταση που βγήκαν από το εργοστάσιο, με μόνο τους ουσιαστικό βοήθημα την δυνατότητα χρήσης πίσω μπλοκε διαφορικού.



Ο Αρτινός Θεόφιλος Ζαρλαχάς, ήρθε, είδε και νίκησε με άνεση στον αγώνα.


Εξαιρετικός εδώ ο Top Cannibal – Παναγιώτης Συκαράς, που οδήγησε έξυπνα το παλιό Samurai και καθάρισε την ειδική με χαρακτηριστική ευκολία. Ακολούθησε ο Νίκος Πολίτος και τρίτος ήταν ο Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Εξαιρετική η προσπάθεια του Δημήτρη Στεφανίδη, μέχρι που κάπου στη μέση της διαδρομής ένα μικρό γλίστρημα κατέληξε σε ανατροπή που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη.
Πολύ καλός και ο Αλέξης Βαμβακάς στην πρώτη του συμμετοχή που έδειξε ότι το έχει και σίγουρα θα μας προσφέρει πολλά στο μέλλον.

Στην Κ3-Πρωτότυπα, συμμετέχουν αυτοκίνητα με πλήρη ελευθερία βελτιώσεων. Εδώ θα συναντήσει κανείς οχήματα τα οποία έχουν φτάσει στο όριο από πλευράς μετατροπών, σε μια βάση αυτοκινήτου ή και αυτοκίνητα τα οποία έχουν κτιστή από την αρχή με στόχο να είναι τα πλέον ανταγωνιστικά.
Τεράστιοι τροχοί, μεγάλες ιπποδυνάμεις, ιδιαίτερα κοντές σχέσεις όλα στημένα έτσι ώστε το όχημα να φτάσει πιο ψηλά και πιο μακριά από κάθε τι άλλο.


Ο Γιώργος –Liwsto- Ζανιάς, δείχνει στην πράξη τι σημαίνει «ζανιάρισμα» στην αργκό των trial

Είναι λογικό ότι συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, από πλευράς θεάματος. Γιαυτό και η ειδική που είχαν να αντιμετωπίσουν οι συμμετέχοντες, φάνταζε εξωπραγματική. Ανέβασμα σε μικρό καταρράκτη με γλίτσα που πόδι ανθρώπινο δεν μπορούσε να σταθεί και μετά από μια μικρή εισαγωγή, ακολουθούσε η ανάβαση του ... Γολγοθά!

Μια σαθρή πλαγία με κυλιόμενους βράχους μεγέθους 32'' τηλεόρασης. Πασσαλάκια εδώ δεν υπήρχαν και δε χρειάζονταν άλλωστε. Ο κάθε αγωνιζόμενος ήταν ελεύθερος να διαλέξει την πορεία του, αρκεί να έφτανε στην κορυφή!

Ο Αρτινός, Θεόφιλος Ζαρλαχάς αν και δυσπιστούσε αρχικά, έβγαλε με ελάχιστες ποινές το εμπόδιο και πέρασε μπροστά, ακολουθούμενος από τον Μάνο Ξανθό.

Ο ιδιαίτερα αγαπητός στο κοινό και θεαματικός Λαρισινός Crazy Dagas, προδόθηκε από τις αναπηδήσεις (σούστες γαρ) της ανάρτησης του και αδυνατούσε να ανέβει. Όμως δεν υπήρχε περίπτωση να το βάλει κάτω και οδήγησε στο όριο το Cj μέχρι που τον άφησε ο άξονας μετάδοσης.


Ο Χρήστος Πέτρου δεν γλίτωσε το πλάγιασμα!

Ιδιαίτερα ικανός ο Κρητικός Γιώργος Διαμαντής, κατάφερε και ανέβηκε το σαθρό εμπόδιο, μετά από όλους τους άλλους, έχοντας να αντιμετωπίσει μια κόλαση από πέτρες. Όμως δεν κατάφερε να ολοκληρώσει μια και τον πρόλαβε ο χρόνος!

Την παράσταση έκλεψε ο Ζανιάς – Liwsto που προσπάθησε να μπει στο εμπόδιο της Κ3 με ένα αυτοκίνητο της Κ2!
Στόχος του, όπως είπε να προσφέρει θέαμα: «Δεν θα αφήσω το πόδι μου από το γκάζι, θα το λιώσω!»

Πραγματικά δεν σταμάτησε μέχρι που έσπασε το πίσω διαφορικό του. Το Lada είχε ουσιαστικά «χαθεί» μέσα στις ροδιές που είχαν αφήσει τα μεγαλύτερα οχήματα!
Στο κατέβασμα του αποφάσισε να προσφέρει ακόμα λίγο θέαμα και κατέβηκε τον καταρράκτη στις δύο ρόδες, διορθώνοντας στο τέλος και προκαλώντας τις ζητωκραυγές των θεατών!

Ο ικανότατος Πουπάκης, προσπάθησε να μπει στο εμπόδιο, παρότι το πόδι του ήταν στο γύψο. Ουσιαστικά χωρίς συμπλέκτη, τελικά προδόθηκε από τον κεντρικό του άξονα και εγκατέλειψε μετά την πρώτη πόρτα!


Σε μια ρόδα κατέβηκε ο Ζαρλαχάς στο τελευταίο εμπόδιο της Κ3

Σειρά για στο εμπόδιο η ομάδα της Κ2-Βελτιωμένων. Τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στην Κ2, έχουν μεγάλη ελευθερία στις βελτιώσεις, με ουσιαστικό περιορισμό τη χρήση μεγαλύτερων από 35’’ ελαστικών και την αλλαγή φιλοσοφίας στήριξης της ανάρτησης.

Με δύο μπλοκε είναι ότι καλύτερο μπορεί να έχει κάποιος για να συμμετέχει στα Trial και ταυτόχρονα να μπορεί να έχει και ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο. Δεν είναι τυχαίο ότι η συγκεκριμένη κατηγορία έχει πάντα τις περισσότερες συμμετοχές. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το παιχνίδι κρίνεται στις λεπτομέρειες.

Ο μέχρι εκείνη τη στιγμή πρώτος στη βαθμολογία, Ντίνος Νικολαϊδης, μπήκε στο εμπόδιο και έδειξε ότι είχε τη διάθεση να πάρει την ειδική. Στην προτελευταία πόρτα το Land Rover του έγειρε οριακά και αναγκάστηκε να δεχθεί εξωτερική βοήθεια.

Την καλύτερη επίδοση σημείωσε ο Γιώργος Μπαλοδήμας, που οδήγησε το «δανεικό» Cherokee όχι απλά σωστά αλλά και με ταχύτητες ρυθμού raid!



Ο Μάνος Ξάνθος ανεβαίνει την πέτρινη ράμπα

Εξαιρετικός, ακολούθησε ο Ιάκωβος Διακουμάκης, ακόμα μια συμμετοχή από την Κρήτη, που έτρεχε ταυτόχρονα τόσο στον αγώνα των αυτοκινήτων, όσο και στον παρακείμενο αγώνα trial των μοτοσυκλετών!

Τρίτος εδώ ο Γιώργος Ανδρουλάκης. Ένας εξωτερικός πάσσαλος σε ένα μικρό γλίστρημα του, του στέρησε μια καλύτερη θέση. Άτυχος του εμποδίου, ο Χρήστος Πέτρου, που είχε συγκεντρώσει τις λιγότερες ποινές και βάδιζε για την πρώτη θέση, μέχρι που από υπερβολικό ενθουσιασμό, έγειρε το Samy του και έχασε την τελευταία πόρτα.

Σύντομα όλο το πανηγύρι μεταφέρθηκε λίγο πιο κάτω για την εκτέλεση ακόμα ενός γύρου, θεαματικών εμποδίων.

Αυτή τη φορά οι βράχοι καθόριζαν τις ειδικές. Τα πασσαλάκια ήταν σταθερά στερεωμένα στο γρανίτη μέσα σε τρύπες που είχε ανοίξει η οργάνωση.

Ακριβώς δίπλα στις ειδικές των αυτοκινήτων έτρεχαν και οι ειδικές των μοτοσυκλετών. Έτσι οι θεατές είχαν τη δυνατότητα να δουν ακόμα περισσότερο θέαμα!



Βασίλης Ραυτόπουλος εγκλωβίστηκε στο εμπόδιο

Ξεκίνημα με την Κ3, με ένα έξυπνα επιλεγμένο ανέβασμα που στόχο είχε να ανεβάσει την αδρεναλίνη στα ύψη για τους οδηγούς. Στη συνέχεια το παιχνίδι παιζόταν σε μια συστάδα βράχων. Σχεδόν κάθετο ανέβασμα στα τρία μέτρα, σε ένα σημείο που δεν μπορούσες να σταθείς με τα πόδια.

Το ουσιαστικό εμπόδιο που είχαν να αντιμετωπίσουν οι συμμετέχοντες ήταν μια φυσική «ράμπα» βράχων. Ένα κενό ανάμεσα στα σημεία που έπρεπε να πατήσουν οι ρόδες των αυτοκινήτων περίμενε να τα εγκλωβίσει εκεί!

Ακολουθούσε ένα drop down στο γλιστερό βράχο και ύστερα από μερικές πόρτες επέστρεφε εκεί που ξεκίνησε.
Η ειδική φαινόταν ότι ήταν αδύνατο να περάσει από αυτοκίνητο, ένας μύθος που καταρρίφθηκε με άνεση από τον Ζαρλαχά!
Με το πέρασμα του το έκανε να μοιάζει με βόλτα!

Θεαματικός, ανέβηκε σταθερά το εμπόδιο, ενώ κινήθηκε σβέλτα στο κατέβασμα στηριζόμενος στη μια ρόδα του αυτοκινήτου. Με μια γκαζιά το έστρωσε και τερμάτισε πρώτος!


Ο νικητής της Κ2, Λαρισαίος Σταύρος Τσέλιος, οδήγησε με άνεση το μεγάλο Jeep


Λίγο πιο δύσκολα πέρασε ο Ξανθός. Στην αρχή εγκλωβίστηκε μέσα στο εμπόδιο και αναγκάσθηκε να χρησιμοποιήσει όλες τις όπισθεν. Στην τελευταία προσπάθεια το «έλιωσε» και κατάφερε να περάσει και να τερματίσει!

Τρίτος και τελευταίος που μπήκε στο εμπόδιο για την Κ3 ο Βασίλης Ραυτόπουλος. Έφτασε εύκολα μέχρι το «κρίσιμο» σημείο, αλλά εγκλωβίστηκε και στην προσπάθεια του, ξεζαντάρισε το ελαστικό του και αναγκάστηκε να παρακάμψει.

Η πιο «μεγάλη» ειδική της K2, ήταν αυτή που ακολούθησε. Χαρακτηριστικό ήταν ότι οι αγωνιζόμενοι είχαν 10 λεπτά χρόνο να την ολοκληρώσουν!

Ο Σταύρος Τσέλιος οδήγησε το μεγάλο Jeep με ενθουσιασμό και έκανε την καλύτερη επίδοση με διαφορά! 
Πηδώντας από τη σέλα της μοτοσυκλέτας και συνεχίζοντας με το αυτοκίνητο ο Διακουμάκης οδήγησε για μια ακόμα φορά με άνεση το μεγάλο Toyota, περνώντας με χαρακτηριστική ευκολία το δύσκολο βραχόκηπο.



Αθόρυβα ο Μανόλης Νταής, βρέθηκε στην τρίτη θέση της Κ2, οδηγώντας με δεξιοτεχνία το «πολιτικό» Jeep

Παρότι η ειδική δεν ευνοούσε τα μικρά αυτοκίνητα, εξαιρετική εμφάνιση έκανε εδώ ο Κώστας –GUS- Μαλτέζος, περνώντας το Suzuki με τα μικρά ελαστικά, αέρα από τα εμπόδια!

Σειρά είχε η Κ1. Η κοινή εκκίνηση όμως του εμποδίου, (πρώτες πόρτες) με τις άλλες κατηγορίες, είχε ήδη ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα και κανένα όχημα δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει, παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες των οδηγών.

Τα ουσιαστικά normal αυτοκίνητα, θάβονταν με κάθε προσπάθεια όλο και περισσότερο στο σαθρό έδαφος. Έτσι μετά τις προσπάθειες όλων, το παιχνίδι για την Κ1 συνεχίστηκε στην επόμενη ειδική.

Το μικρό ανηφορικό και ένα πέρασμα πέτρας, δεν έδειξε να ταλαιπωρεί τους Συκαρά και Παπαδημητρίου που ολοκλήρωσαν χωρίς ποινή. Ακολούθησε ο Νίκος Πολίτος, ενώ εξαιρετική εμφάνιση έκανε για μια ακόμα φορά ο Αλέξης –Maniac- Βαμβακάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ιάκωβος –Vitarakias- Βιδάλης, που προηγείται στη βαθμολογία προσπάθησε να μπει στο εμπόδιο, παρόλο που είχε μόνο πίσω κίνηση.



Ο Κρητικός Ιάκωβος Διακουμάκης πήδαγε από τη σέλα της μοτοσυκλέτας, στο κάθισμα του αυτοκινήτου, τρέχοντας όχι μόνο στον αγώνα των 4Χ4, αλλά και στο Trial μοτοσυκλέτας που διεξαγόταν στον ίδιο χώρο!

Ήταν αργά το απόγευμα όταν συγκεντρώθηκε η παρέα των Trial στην ταβέρνα του χωριού για τις απονομές των επάθλων.
Όλοι οι συμμετέχοντες τιμήθηκαν με αναμνηστικό μετάλλιο συμμετοχής, ενώ πάρτι σαμπάνιας έγινε για τους νικητές!

Στην Κ1, πρώτος αναδείχθηκε ο Top Cannibal – Πάνος Συκαράς, ακολουθούμενος από τον Νίκο Πολίτο και τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, ενώ τέταρτος ήρθε ο Αλέξης Βαμβακάς, που πήρε άξια και το κύπελλο του πρωτοεμφανιζόμενου οδηγού.

Στην Κ2, ο Λαρισινός Σταύρος Τσέλιος πήρε την κατηγορία, με τον Κρητικό Ιάκωβο Διακουμάκη να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής. Ο Μανώλης Νταής, οδηγώντας με στρατηγική ήρθε στην τρίτη θέση έχοντας ένα καθημερινό αυτοκίνητο που δεν πιστεύεις με τίποτα ότι συμμετέχει σε trial!

Τρία αυτοκίνητα βγήκαν χωρίς προβλήματα από τον αγώνα της Κ3 και πήραν της πρώτες θέσεις. Άξιος νικητής, ο Αρτινός Θεόφιλος Ζαρλαχάς, έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα κάνοντας τη διαδρομή να μοιάζει με βόλτα. Ο Μάνος Ξανθός, βελτίωσε στα σημεία το εξαιρετικό του Suzuki και το οδήγησε στη δεύτερη θέση. Τρίτος ο Πατρινός Βασίλης Ραυτόπουλος, με το πανίσχυρο Jeep-Jero του.



Ο Νίκος Πολίτος (Κ1) προσέφερε άφθονο θέαμα στην προσπάθεια του να περάσει το δεύτερο εμπόδιο

Σε σύντομη ψηφοφορία δια βοής, το κύπελλο του πιο θεαματικού οδηγού πήρε ο Γιώργος –Liwsto- Ζανιάς, ενώ προστέθηκε και νέα λέξη στην αργκό των Trial, το επονομαζόμενο «ζανιάρισμα», που περιγράφει την κίνηση του οδηγού για να επαναφέρει το όχημα στον ίσιο δρόμο!

Τιμήθηκε κάτω από τα χειροκροτήματα όλων, για την προσπάθεια του ο Μανώλης Πουπάκης, που η αγάπη του για τον χώρο τον Trial τον έφερε στον αγώνα, παρόλο το σπασμένο του πόδι.

Εξαιρετική οργάνωση από την ομάδα του Off-Road.gr που μπήκε δυναμικά και στο χώρο των Trial, με στόχο να δώσει μια διαφορετική νότα αυτή της αδρεναλίνης.

Το παιχνίδι πλέον γίνεται πιο ενδιαφέρον όντας κοντά στη φύση και δεν αναλώνεται σε απλά και μικρά περάσματα εμποδίων. Οι οδηγοί μπορεί να έχουν να οδηγήσουν σε λιγότερες ειδικές αλλά η διάρκεια τους είναι πολλαπλάσια από ότι τα παλαιότερα χρόνια. Μια μόνο από τις ειδικές της Κυριακής, ήταν σαν 4-5 ειδικές των παλαιότερων ετών.





Σίγουρα θα πρέπει να συζητηθεί αρκετά ακόμα ο τρόπος διεξαγωγής. Οι αγωνιζόμενοι της Κ1 και Κ2, θέλουν και είναι λογικό και επιθυμητό να μην γίνεται ταυτόχρονη εκτέλεση εμποδίων, έτσι ώστε οι θεατές να μπορούν να παρακολουθήσουν όλους.

Απ’ την άλλη υπάρχει το γενικό πρόβλημα ότι οι θεατές, δεν μπορούν να αναλώσουν όλη την μέρα δίπλα στα εμπόδια και πέρα από μερικούς φανατικούς, οι υπόλοιποι μόλις γουργουρίσει το στομάχι θα τρέξουν να το ικανοποιήσουν.  Ένας δύσκολος συμβιβασμός που πρέπει να γίνει, έτσι ώστε να ικανοποιηθούν οι περισσότεροι.

Ο χώρος των trial απέδειξε ότι  είναι μια μεγάλη και ευχάριστη παρέα. Μια παρέα που ανανέωσε το ραντεβού της για τον επόμενο αγώνα του επάθλου που θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Ιουνίου από την Λέσχη της Εκάλης.

Αρωγοί του αγώνα ήταν το περιοδικό 4WheelDrive, οι εθελοντές Σαμαρείτες του Ερυθρού Σταυρού και η ΑΛΦΑΛ.





Κείμενο:[Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi]


Downloads - Links

Συνολικά αποτελέσματα (Pdf)
Αναλυτικά Κ1 (Pdf)
Αναλυτικά Κ2 (Pdf)
Αναλυτικά Κ3 (Pdf)
Σύνολο αποτελεσμάτων σε Excel


Βαθμολογία επάθλου


Σχετική συζήτηση στο forum: Προτάσεις για το μέλλον!

Περισσότερες φωτογραφίες
Τι έγινε στο Trial Υπάτου: 1ο Φωτορεπορτάζ!
Τι έγινε στο Trial Υπάτου: 2ο Φωτορεπορτάζ!
Τι έγινε στο Trial Υπάτου: Πριν και μετά τον αγώνα!



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.038899 seconds. ]