Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Η ιστορία του PARIS - DAKAR

Με την ευκαιρία των Ελληνικών συμμετοχών (2),
ακολουθήστε μαζί μας βήμα - βήμα την ιστορία του Dakar.



1977
Ο Thierry Sabine χάνεται στην έρημο της Λιβύης, συμμετέχοντας στο Abidjan - Nice rally και επιστρέφει στην Γαλλία, μαγεμένος από την έρημο. Θέλει πια, να μοιραστεί το πάθος του με όσο γίνεται περισσότερους ανθρώπους έχοντας στόχο να τους γνωρίσει την απεραντοσύνη της.

Οραματίζεται μια διαδρομή που ξεκινά από την Ευρώπη, διασχίζει τα πιο μυθικά σημεία της ερήμου και τερματίζει στο Dakar. Το σχέδιο του παίρνει γρήγορα μορφή. Το rally Paris – Dakar ξεκινά σε έναν άγνωστο κόσμο στον οποίο ο Thierry Sabine, είναι πρωτοπόρος. Το σύνθημα είναι: « Μια πρόκληση για αυτούς που συμμετέχουν, ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω»
Η Αφρική, παραμένει η ήπειρος που ονειρεύονται περισσότερο οι άνθρωποι και είναι πολύπλευρη.


1979 - Ο πρώτος χρόνος
Στις 26 Δεκεμβρίου 1978, ο Thierry Sabine, βλέπει το όνειρό του να πραγματοποιείται, ξεκινώντας από την πλατεία Trocadero στο Παρίσι, μπροστά από τον πύργο του ¶ϊφελ.
170 αγωνιζόμενοι, δίνουν το παρόν στην εκκίνηση και κατευθύνονται προς την περιπέτεια των 10000 χιλιομέτρων που θα τους οδηγήσει μέσω Αλγερίας, Νιγηρίας, Μάλι, ¶νω Βόλτα στη Σενεγάλη. Ο πιο γνωστός αγώνας των χρόνων του ’80 ξεκινά. Η ιδιαιτερότητα του βρίσκεται στις αντιθέσεις του: ο πληθυσμός των παραδοσιακών χωριών με τις λασποκαλύβες, υποδέχεται για μια στιγμή τον σύγχρονο κόσμο.

Ο πρώτος μοτοσικλετιστής είναι ένας νεαρός με το όνομα Cyril Neveu με Yamaha. ¶γνωστός ακόμα, θα αρχίσει από αυτή τη στιγμή να συσσωρεύει επιτυχίες. Εκ των υστέρων αναφέρει: « Ήμουν 21 χρονών, έχοντας εμπειρία από την Αφρική με το Abidjan – Nice Rally. Ήμουν σαν όλους τους άλλους, ένας αρχάριος στηριζόμενος στο τιμόνι του ΧΤ 500, χωρίς τους δερμάτινους σάκους…»
Στα αυτοκίνητα νικητές οι Guenestier-Teribaut-Lemordant με Range Rover.

Σε αυτή την πρώτη επαφή, το αθλητικό κατόρθωμα, η εσωτερική εξερεύνηση και η υπερπήδηση των ορίων βρίσκονταν σε συνεχή εναλλαγή.
Το πρώτο Dakar άλλαξε βαθιά την ζωή του κάθε αγωνιζόμενου.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι από την πρώτη εκείνη έκδοση, ο Hubert Auriol, ο τωρινός ηγέτης του Dakar, ήταν παρών. Από αυτό τον αγώνα περιμένει να ανταμειφθεί με δυνατή συγκίνηση’ είναι μια αληθινή εσωτερική πρόκληση’ το ενδιαφέρον του για τον αγώνα δεν προέρχεται μονάχα από το ότι ο Auriol είναι ένας πραγματικός μοτοσικλετιστής, αλλά και από το γεγονός ότι έχει ζήσει στην Αφρική για 12 χρόνια, η οποία πια τον κατέχει οριστικά.


1980
1980 - Η ιδέα
Έπειτα από την πρώτη προσπάθεια ο αγώνας του Dakar, γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και αναγνωρίζεται από όλους με πάθος, λαμβάνοντας θέση κλειδί στο ημερολόγιο. Οι μεγαλύτερες ομάδες, Yamaha, VW, Lada και BMW προετοιμάζονται.
Ο Cyril Neveu κερδίζει για δεύτερη φορά, με μία ιδιωτική Yamaha. Στα αυτοκίνητα ο Freddy Kotuilinsky και ο Luiffelman με SWE-Volkswagen Ilits είναι οι νικητές. Η michelin κερδίζει την πρώτη νίκη της στα φορτηγά με τους Ataquat/Bourkrif/Kaoula (Sonacome).


1981
1981
Αν ο πρώτος χρόνος του Dakar ήταν ο πιο σημαντικός, το 1981 ήταν, χωρίς αμφιβολία, ο πιο συναρπαστικός. Ο αγώνας προσελκύει πλήθος, σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και η αποβίβαση στην Αφρική είναι ένα θέαμα από μόνο του!
Πραγματικά, η περιπέτεια έχει γίνει πάθος. Κάθε τύπος και μορφή οχήματος είναι παρόν στην εκκίνηση. Από 4Χ4, buggies και side – cars μέχρι τα πιο απρόσμενα όπως η Rolls του Thierry de Montcorge’s ή η Citroen CX του Jacky Ickx.

Η «συνάθροιση» είναι η επιθυμία του Thierry Sabine. Αλλά «προσοχή», είναι επίσης μια λέξει κλειδί για τους συμμετέχοντες: «Η διαδρομή είναι σαν την θάλασσα, αν δεν τη φοβάσαι είναι επικίνδυνη. Η διαδρομή με φοβίζει, δεν παίζεις μαζί της, δεν μπορείς να χαζοκοιτάς»

Το σημαντικότερο γεγονός ήταν σίγουρα εκείνη την χρονιά, η νίκη του Huber Ariol, που θέτει την αρχή για μια μακρά πορεία, επιδόσεων. Γίνεται επίσης ο νέος αρχηγός των μοτοσικλετών.


1982
1982
Η εκκίνηση δίνεται στην πλατεία Concorde και ο τερματισμός στο Lac Rose. 382 αγωνιζόμενοι, διπλάσιοι και πλέον από τον πρώτο αγώνα του 1978. Οι αδελφοί Marreau, με το παρατσούκλι «Αλεπούδες της ερήμου», παρέχουν στην Renault-Elf με μεγάλη επιτυχία. Ο Cyril Neveu, συνεχίζει τις επιτυχίες του, προσφέροντας στην Honda την πρώτη από μια μακριά σειρά επιτυχιών στον αγώνα.


1983
1983
Για πρώτη φορά η έρημος Tenere διασχίζεται από έναν αγώνα και τα ανεξερεύνητα κομμάτια της, κάνουν όλους να ονειρεύονται, οδηγούς και θεατές. Η έρημος όμως έχει διαφορετική άποψη για το θέμα. Εγκλωβισμένοι σε μια αμμοθύελλα, χωρίς ορατότητα, 40 αγωνιζόμενοι χάνονται. Ευτυχώς διασώζονται από την οργάνωση και σε τέσσερις μέρες όλοι βρίσκονται και είναι καλά.

Ο Nicole Maitrot, ένας αγωνιζόμενος από το 1982, ορθώς δηλώνει: «ο Thierry Sabine, μοιάζει με θεό, παρακολουθώντας μέσα από το ελικόπτερό του, διασώζοντας αυτούς που χάνονται».
Αυτά τα γεγονότα έρχονται να ισχυροποιήσουν το θρύλο του Dakar και του Hubert Ariol, που κερδίζει την ειδική στην Tenere, με μια ώρα διαφορά από τους άλλους.


1984
1984
Με στόχο να κάνει «αυτούς που μένουν πίσω, να ονειρεύονται ακόμα περισσότερο», ο Thierry Sabine, αποφασίζει να ξεφύγει από τα σύνορα και να οδηγήσει την περιπέτεια μακρύτερα. Για να δώσει νέα διάσταση καταφέρνει το ακατόρθωτο: ο αγώνας διασχίζει την Γουινέα, τη Σιέρα Λεόνε και την Μαυριτανία.

Ο αριθμός των αγωνιζόμενων φτάνει τον αριθμό 427!
Ο αγώνας των αυτοκινήτων είναι αυτός που φέτος απορροφά όλη την προσοχή των θεατών: Jacky Ickx πείθει την Porsche και κατεβάζει μια ομάδα που την ανταμείβει με νίκη. Ο Gaston Rahier είναι ο νικητής στις μοτοσικλέτες.


1985
1985
Αυτή τη χρονιά ο αγώνας ξεκινά από τις Βερσαλλίες.
Τα Mitsubishi Pajero κάνουν μια απροβλημάτιστη παρουσία και είναι μόλις στην τρίτη του συμμετοχή. Ο Patrick Zaniroli και ο πλοηγός του Jean Da Silva, αποφεύγουν όλες τις παγίδες και χαρίζουν στην Ιαπωνική εταιρία μια νίκη.
Ο Hubert Auriol αφήνει την BMW και συμμετέχει με την Ligier – Gagiva. Ο Gaston Rahier, επαναλαμβάνει την περσινή του νίκη.


1986
1986
Ο σκοτεινός χρόνος.
Ο Thierry Sabine, ο Γάλλος τραγουδιστής, Daniel Balayoine, η δημοσιογράφος, Nathaly Odent, ο πιλότος ελικοπτέρου, Francois Xanier και ο ασυρματιστής, Jean Paul Le Fur, σκοτώνονται σε πτώση ελικοπτέρου.
Ο Patrick Verdoy και o Gilbert Sabine αναλαμβάνουν. Όλοι είναι σοκαρισμένοι. Οι στάχτες του Thierry Sabine σκορπίζονται στην έρημο.


1987
1987
Ο αγώνας επιβιώνει από τον θάνατο του Thierry Sabine κάτω από την διοίκηση του πατέρα του. Το Dakar συνεχίζει την ανάπτυξή του και με την εμφάνιση ενός νέου κατασκευαστή, της Peugeot. O Ari Vatanen με τον Bernard Giroux κερδίζουν την κατηγορία των αυτοκινήτων.
Οι Hubert Auriol, Cyril Neveu και Gaston Rahier, μονομαχούν για την κατηγορία των μοτοσικλετών. Ο Cyril Neveu κερδίζει για πέμπτη φορά.


1988
1988
Οι συμμετοχές σπάνε όλα τα ρεκόρ: 600! Αυτός ο αριθμός δείχνει να είναι καλό σημάδι μια και συμπίπτει με την 10ή επέτειο του αγώνα.
Μετά από ένα τρομακτικό ατύχημα, του πρωτοτύπου της DAF, οπού σκοτώνεται ο πλοηγός, Van Loevazijn, ο Jan de Rooy, αποσύρει την ομάδα από τον αγώνα. Επίσης, περίπου 100 αγωνιζόμενοι εγκαταλείπουν νωρίς τον αγώνα μια και η ειδική El Qued αποδεικνύεται πολύ απαιτητική.
Απογοήτευση και για τον Ari Vatanen που το όχημα του, ένα 405 Τ16, κλέβεται. Ο συνδυασμός Kankkunen / Pironen κερδίζει στα αυτοκίνητα και ο Edi Orioli με Honda στις μοτοσικλέτες.


1989
1989
Ο Ari Vatanen παίρνει την εκδίκηση του, πίσω από το τιμόνι του 405 Τ16, κερδίζοντας τον αγώνα. Το καλύτερο σημείο του αγώνα είναι αυτό που περνά μέσα από την Λιβύη. Αυτό το χρόνο η Yamaha, ποντάρει σε ένα νέο, τον Stephane Peterhansel. Νικητής στις μοτοσικλέτες ο Gilles Lalay, με Honda NXR.


1990
1990
Αυτή τη χρονιά η εκκίνηση δίδεται από το Paris – La Defence σε 465 συμμετέχοντες.

Πίσω στην Λιβύη, οι αγωνιζόμενοι βρίσκουν την μεθυστική έρημο, γεμάτη παγίδες: «Η έρημος, τη νύκτα, είναι πάντα σαγηνευτική. Δεν ακούς τίποτα, το απόλυτο κενό!» (Stephane Peterhansel)

Οι μοτοσικλετιστές, που βρίσκονται μόνοι μέσα στην απεραντοσύνη της ερήμου, μερικές φορές δεν μπορούν πια να ξεχωρίσουν την ομορφιά της και κοιτούν πως θα τελειώσουν την ειδική.

Νωρίς, στην δεύτερη ειδική, βλέπουν τις ελπίδες τους για νίκη, να εξανεμίζονται. Η ομάδα της Peugeot με τον Vatanen, προχωρά προς την τρίτη αποχαιρετιστήρια νίκη στο DAKAR

Στις μοτοσικλέτες, ο Edi Orioli είναι στην κορυφή με την Gagiva του, χαρίζοντας στην εταιρία την πρώτη νίκη της.


1991
1991
Η Citroen συνεχίζει μετά την Peugeot με τον Ari Vatanen. Στις μοτοσικλέτες, κερδίζει ο Peterhansel με τη Yamaha του.
Δυστυχώς, η ευφορία της νίκης, αντισταθμίζεται με την λύπη για το τραγικό ατύχημα του Charles Cabane, που έχασε την ζωή του με ένα βοηθητικό φορτηγό της Citroen.


1992
1992
Αλλαγή στη διαδρομή του rally. Η εκκίνηση δίδεται στο Chateu de Vincennes και ο Gilbert Sabine, που θέλει να δώσει νέα πνοή στον αγώνα, αποφασίζει την αλλαγή του τερματισμού. To Paris – Dakar γίνεται Paris – Le Cap και βυθίζει τους αγωνιζόμενους σε ένα μαγευτικό σκηνικό της Αφρικής.
Επίσης μια νέα καινοτομία για τον αγώνα: Η εμφάνιση του GPS!
Αντίπαλος στην αλλαγή της διαδρομής του αγώνα, τα στοιχεία της φύσης: Μια φοβερή αμμοθύελλα, ένας υπερχειλισμένος ποταμός στην Ναμίμπια και το Τσαντ σε εμπόλεμη κατάσταση. Τίποτα δεν σταματά τον Huber Auriol, από την νίκη στα αυτοκίνητα: «Είναι η μεγαλύτερη νίκη μου. Είμαι πρώτος στα αυτοκίνητα, μετά από δύο νίκες στις μοτοσικλέτες και μάλιστα εδώ στο ακρωτήριο… είναι καταπληκτικό!».
Στις μοτοσικλέτες η υπόθεση ανήκε στον Peterhansel.


1993
1993
Ο αγώνας επιστρέφει στην αρχική μορφή του, εκκίνηση από το Trocadero και τερματισμός στο Dakar, αλλά οι συμμετοχές είναι πολύ μειωμένες. Οι αμμόλοφοι της El Golea είναι το ίδιο απαιτητικοί, σαν αυτούς τις Agadem ή του El Qued.
Το ένα τρίτο των αγωνιζομένων κολλά στην άμμο. Ο Bruno Saby και ο Stephane Peterhansel καταφέρνουν να νικήσουν, στα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες αντίστοιχα.
Ο Gilbert Sabine καταφέρνει να κρατήσει το όνειρο του γιου του ζωντανό.


1994
1994
Ο αγώνας ορθοποδεί και οι συμμετοχές αυξάνονται. Ο Gilbert Sabine και η ομάδα του T.S.O.(Thierry Sabine Organization) παραδίδουν τα σκήπτρα της οργάνωσης στην ομάδα A.S.O. (Amaury Sport Organisation).
Η διαδρομή, σχεδιασμένη από τον Fenouil, το «αφεντικό» του Dakar, καινοτομεί, με το Paris – Dakar – Paris, η ιδέα προκλητική, αλλά ο αγώνας δύσκολος.
Κολλημένα στους αμμόλοφους, τα αυτοκίνητα δεν καταφέρνουν να περάσουν τα 70 χιλιόμετρα της Erg (έρημος). Η Mitsubishi επιμένει, ενώ η Citroen αποφασίζει να παρακάμψει το σημείο. Τελικά η οργάνωση ακυρώνει την ειδική Atar / Nouadhibou. Η Mitsubishi, που δεν μπορεί τώρα να γυρίσει πίσω, αναγκάζεται να περάσει την έρημο. Θα τους πάρει 36 ώρες για να τελειώσουν την ειδική! Εξαντλημένοι και ταλαιπωρημένοι, δεν συνεχίζουν. Η ομάδα αποφασίζει να αποσύρει τα αυτοκίνητά της από τον αγώνα.
O Pierre Lartigue με Citroen κερδίζει την πρώτη του νίκη και ο Edi Orioli κερδίζει για τρίτη φορά, μπροστά από τον Jordi Arcarons.
Οι αληθινοί ήρωες όμως είναι οι Saby / Serieys και Fonteney / Musmara, οι οδηγοί της Mitsubishi.


1995
1995
Αυτή τη χρονιά ο αγώνας ξεκινά από την Γρενάδα στην Ισπανία και τερματίζει ως συνήθως στο Dakar. Ο αγώνας έχει πια διάρκεια πάνω από 15 ημέρες.
Ο Huber Auriol είναι πια το «αφεντικό» του αγώνα. Ο Peterhansel, που παραλίγο να εγκαταλείψει, στην ειδική του Ouarzazate, εκ θαύματος, κερδίζει έδαφος και είναι στην κορυφή της κατάταξης, δύο μέρες πριν το τέλος. Είναι ο νικητής του Dakar.

Στα αυτοκίνητα κερδίζει ο Pierre Lartigue μπροστά από τον Bruno Saby.


1996
1996
Η ίδια διαδρομή, περισσότεροι αγωνιζόμενοι, η τρίτη νίκη του Pierre Lartigue και η τέταρτη για τον Edi Orioli!
Μετά από ένα δύσκολο αγώνα, σημαδεμένη με την εξαφάνιση του Laurent Geugeun, ενός οδηγού βοηθητικού φορτηγού, οι νικητές περιλαμβάνονται στους κλασσικούς του Dakar.
Χωρίς τον Peterhansel, ο Orioli, χρησιμοποιεί τις γνώσεις του στην Αφρική και έχει μια τέλεια νίκη.
Ο αγώνας, ανταμείβει όλους με καταπληκτικά τοπία΄ οι αγωνιζόμενοι κινούνται σε μια catrepostale, που είναι ακριβώς αυτό που ζητούν: «Ζούμε σε έναν άθλιο κόσμο, χρειάζεται να ξεφεύγουμε, να ανακαλύπτουμε, να γνωρίζουμε» (Patrick Tambay)


1997
1997
Ο αγώνας ξεκινά για πρώτη φορά από το Dakar, για ένα κύκλο Dakar – Dakar, με διάλειμμα στη Νιγηρία και στην μυθική έρημο Tenere.
Στα αυτοκίνητα, το δίδυμο Kleinschmidt – Boutaire κερδίζουν την πέμπτη θέση.
«Όντας η πρώτη γυναίκα που κέρδισα ειδική στο Dakar, όλοι οι οδηγοί από όλες τις ομάδες ήρθαν να με φιλήσουν και να με συγχαρούν. Ένοιωσα, απέραντη ευτυχία και φιλία. Για αυτό το Dakar είναι μεγαλειώδες» (Jutta Kleinschmidt)

Για τον Peterhansel είναι η πέμπτη νίκη. Το όραμά του; Να κερδίσει τον αγώνα μια φορά ακόμα, έτσι ώστε να είναι ο μοναδικός οδηγός με έξι (6) νίκες στο ενεργητικό του.


1998
1998
Το Dakar κλείνει τα 20 χρόνια!
Ο αγώνας ξεκινά από τις Βερσαλλίες και διασχίζει την Ισπανία για να τελειώσει στο Dakar.
Αμέτρητα περάσματα από αμμόλοφους και πολύ φτυάρισμα στην άμμο είναι μέσα στο πρόγραμμα αυτής της έκδοσης. Αυτή τη χρονιά ο αγώνας ξαναβρίσκει το πνεύμα του: Δυσκολίες, μαραθώνιος.
Οι νικητές είναι ο Jean Pierre Fontenay στα αυτοκίνητα, κερδίζοντας το πρώτο του Dakar και ο Peterhansel στις μοτοσικλέτες: «Τα δέκα χρόνια που συμμετέχω στο Dakar, είναι τα καλύτερα της ζωής μου»


1999
1999
Για τρίτη φορά στην ιστορία του Dakar, η εκκίνηση γίνεται στην Γρενάδα, πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας. Ο αγώνας διασχίζει το Μαρόκο και την Μαυριτανία.
Στην τελευταία ειδική στο Μαρόκο, η Jutta Kleinschmidt είναι στην κορυφή της κατάταξης. Στον τερματισμό στη Lac Rose δύο κατασκευαστές είναι πάλι νικητές: BMW στις μοτοσικλέτες με τον Richard Saint και η Renault με τον Jean Louis Schlesser.


2000
2000
Η 22η οργάνωση καινοτομεί: ο αγώνας διασχίζει, για πρώτη φορά, την Αφρική από την δύση έως την ανατολή, από τη Σενεγάλη ως την Αίγυπτο. Ο αριθμός των συμμετοχών (400) αντικατοπτρίζει τον ενθουσιασμό για αυτή τη διαδρομή.
Δυστυχώς όμως, ο αγώνας ταλαιπωρείται από τρομοκρατικούς κινδύνους και οι οργανωτές, σκεφτόμενοι την ασφάλεια των αγωνιζόμενων, φροντίζουν ώστε να μεταφερθούν αεροπορικώς στη μέση του αγώνα. Ο αγώνας συνεχίζεται από τη Λιβύη για το Κάιρο χωρίς προβλήματα.
Οι νικητές στέφονται στη βάση των πυραμίδων, Richard Saint (BMW) και Jean Louis Schlesser (Renault).

2001
2001
Για το 2001 το Dakar επιστρέφει στην πεπατημένη διαδρομή. Αρκετές αλλαγές και κυρίως περιορισμός της βοήθειας μέσω αεροπλάνων και έμφαση στην βοήθεια μέσω οχημάτων στην διαδρομή.
Η κλασσική διαδρομή από το Βορά στο Νότο, επιτρέπει στην T.S.O. να καινοτομήσει στις ειδικές.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του, ο αγώνας κερδίζεται από μια γυναίκα: τη Jutta Kleinschmidt με Mitsubishi.
Στις μοτοσικλέτες ο ιταλός οδηγός, Fabrizio Meoni είναι ο νικητής.


2002
2002
Ακόμα μεγαλύτερος περιορισμός εξωτερικής βοήθειας, χαρακτηρίζει αυτό το Dakar, ο αγώνας προσπαθεί να γίνει πιο φιλικός στους ιδιώτες. Ικανοποιημένη η Mitsubishi όχι μόνο γιατί είδε τα αυτοκίνητά της να καταλαμβάνουν τις 8 πρώτες θέσεις της κατάταξης αλλά και γιατί δύο Ιάπωνες οδηγοί βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις. Νίκη στα αυτοκίνητα από τους Hiroshi Masuoka-Pascal Maimon και στις μηχανές το πρώτο Dakar του ΚΤΜ 950 με τον Fabrizio Meoni. Ο Ιταλός οδηγός της ΚΤΜ, κατάφερε να κερδίζει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον αγώνα παίρνοντας μόνο δύο πρώτες θέσεις στις 15 ε.δ του αγώνα. Οι Ρώσοι Βλαντιμίρ Τσαγκουίνε – Σεμιόν Γιάκουμποβ – Σεργκέι Σαβοστίν με το Καmaz πήραν άνετα τη νίκη στα φορτηγά.


Οι Ελληνικές συμμετοχές θα είναι φέτος δύο:
Ο Βασίλης Ορφανός και ο Λουκάς Γιαννακούλης και οι δύο με XR400! Με τη νίκη παιδία!


Και βέβαια μείνετε κοντά μας, γιατί στο φετινό Paris – Dakar το www.offroad.enplo.gr θα είναι εκεί!


More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.017910 seconds. ]